tisdag 9 juli 2019

Sommaren flyter på! under händer i cybervärlden och att börja om från början!

Tyst har det varit länge! men livet det flyter på! ja sommaren den är som den är och väder kan vi inte göra så mycket åt! hoppas ni som har semester kan njuta av den och och ta vara på dom få solskensdagarna! och ta hand om er själva och era nära och kära! det viktiga är att ladda batterier och få ny energi det som vi all behöver för att ta sig igenom livet.

Och flyter! ja det regn vi inte fick förra somamren den verkar som det ska komma allt nu! och gräsmattorna dom är gröna! förra året så klipptes gräset 1 gång på drygt 2 månader! och nu blir det 1 gång i veckan! men det är ingen stor gräsplätt så är inget som kan klagas på! och nu går inte proppen varje gång! så det blir inte lika dyrt!.

Långakalsongsvarning! njae kanske inte, men är inte så där väldans varmt på nätterna! tur att man håller sig i rörelse under jobbnätterna för någon natt sedan var det 5 plus och regn, så det ger inga stora sommarkänslor! men vädret är so det är och detta är ingen vädersajt! men vädret påverkar oss alla!

Och vi alla lever nog mer eller mindre idenna förundransvärda cybervärld! så har hänt några märkliga saker senaste tiden! min hotmail blev kapad! och jag fick fort medelande från hotamil ansvariga så jag kunde ändra lösenord! men jag vet inte riktigt vad för nytta andra har av min mail! och avslutat ett konto på skype var vad som hade hänt! och blockerad att kommentera  och gilla på instagram! är kanske nog ingen större katastrof! men jag funderar på varför! då jag varken skriver något konstigt och mina bilder är oftast uppskattade! så är lite synd att man inte kan kommentera och tacka! men men större problem har vi nog övervunnit! men det är skar som händer i dagen vardag!.

Fotograferandet det fortsätter men kanske inte lika flitigt som har var förut men som har sagts var sak har sin tid och ibland så finnes det andra sakr som är viktigare, men det blir en del promenader och vackert med grönskan och blommor och dylikt, och vi ska vara väldigt glada över det vi har runt omkring oss och uppskatta det vi har.

Att börja om från början! ja det kan tyckas vara enklare sagt en gjort! min far var väldigt mycket på gång i sin kamp mot diverse sjukdomar och han var väldigt glad att kunna ta en timmes promenad med stavar per dag! annat var det för julen då en 5 minuters promnad höll på att sluta illa och totalt färdig på energi! som han sa i början på jini så här bra har jag inte mått på flera år! men som alltid! när det går bra så väntar alltid något runt hörnet!

Så efter en olycka och lårbensbrott så har det mesta tagit sin tid till att försöka bara göra det mest nödvändiga! och att just börja om från noll! och nu är det små korta rullatorpromenader och ett heroiskt jobb från min mor som håller min far på fötterna! men kämpar gör han och vi, målet för min far var att besöka midnattsolsrallyts depå under onsdagen! men tyvärr så fungerar det inte, så han och vi tar nya tag till nästa år!

Så alla ta hand om er och livet och framför allt era nära och kära, så bjuder livet på mycket gott och goda skratt och uppmuntrande ord hjälper alltid till.

Lite sommarbilder bjuder jag på och hoppas vi hörs snart igen, Stort tack till er alla








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar