onsdag 4 augusti 2021

Bloggen har varit tyst! Sommarhettan avtar Rally och eller Diskusfinal

 Bloggen har haft radioskugga eller kanske är det tröttheten som tagit på min skriv förmåga under våren och sommaren men kanske jag kan ta tag i pennan ! njae man kanske inte numera skriver med penna, Men jag ska försöka få i hop krafter och hjärn verksamheten och få ihop lite rader då och då!

 En het härlig sommar med mycket sol och varma dagar men också med mycket luftfuktighet och just den fukt tar på krafterna på en astmatiker som jag när luften tar slut att andas och det till och med gör ont i lungorna vissa dagar så tryter krafterna, Semester har knappt haft någon på 2 år kan också tära på kraften men nu har jag semester i sikte en vecka är planerad till nästa vecka och 2 semester veckor till i slutet och början på oktober så det ska bli härligt skönt,

Njutbar har sommar i alla fall varit det var kallt och trögt i våras men sedan har vi fått sol och värme så det både räckte och blev över! nu har det regnat och växt så gräset har blivit klippt och det frodas! Pandemin den är seg och svårflörtad men kanske livet så smått börjar återgå till lite mer normalt igen! jag har blivit vaccinerad och det samma med mina närmaste, Resefronten har det varit stiltje på som allt annat legat i ide och i virustiderna har det varit mycket smärtsamt att inse att de personer som inte är i närheten har man inte kunnat träffa på oerhört lång tid!

Nu är förhoppningen att resandet ska kunna komma igång och att min oerhört saknade kära och älskade Maria ska kunna ta sig världen över och till Sverige och Arboga i slutet av året och med en förhoppning att kunna fira jul ihop och så småningom hon ska kunna stanna här för gott här i Sverige snart är det 2 år sedan vi senast sågs i verkligheten.

Fotografering har det inte blivit så mycket av jag har mest samlat ihop mina krafter till att kunna jobba mina timmar under natten, Varma nätter har det varit och jobb i t-shirt är en skön känsla och visst är det mycket enklare med varma sommarnätter en svinkalla och hala vinternätter när jobbet ska utföras, Men mörkret det faller och sommaren den flyter så sakteliga bort och under natten så var det 7 grader varmt och t-shirten var kompletterad med en jacka!

Olympiska spel! ja dom pågår och när jag kör bil! på natten så då följer den utmärkta radiosporten om våra svenska framgångar i Japan, Lördagen då blev det krock! mellan en efterlängtad Rally tävling och en spännande Diskusfinal så lösningen fick bli! rally på morgonen med SS 1 på violenrallyt och sedan Radiosporten på vägen hem och det blev en lättkörd och spännande hemresa med Os Guld och Silver och första rallytävlingen i skogen på nästan ett år!

Tiden den går framåt i rasande takt och har varit en märklig tid med denna pandemi tiden den rusar fram! men känns samtidigt som man inte gjort ett endast dugg på 1 och halvt år! men vi måste fortsätta kämpa framåt och tänka efter före så vi övervinner och överlever detta virus! framtiden kan inte annat än bli ljus efter detta mörker vi har levet med och upplevt.

Nu är kaffet slut och mina rader finnes på pränt och hoppas nu inte det dröjer 3 månader till nästa blogg! Ta hand om er alla så hörs vi eller syns någongång och någonstans 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar