måndag 7 maj 2018

Att tänka efter före!

Vi alla säger saker och vi tycker en massa saker! men är det alltid saker vi tänker rätt eller säger rätt! konsten att tänka efter före! Vi har nog alla  någongång gjort en groda!,

Vi har alla ett stort ansvar för våra handlingar både verbalt och vad vi gör fysiskt! en liten sak för dig kan vara en stor sak för andra! Självklart ska vi alla skämta skratta och le och må gott! men handlar ochså att känna av läget innan man säger ditt och datt eller skämtar om saker hit och dit.

En händelse! fick mig att fundera, absolut ingen stor sak! men! i ena sekunden ber snällt om en tjänst! för att i nästa sekund! säga något som i mina öron inte alls var bra! då sa jag tänk dig för vad du säger! en ursäkt fick jag! och så var händelsen utagerad!

Så tänk efter före! speciellt när du träffar någon ny bekantskap!

Ha det gott i vårsolen mina vänner




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar