tisdag 12 mars 2019

Premiär på willys,våren på väg igen! ekorren i solen

Som alltid! så borde jag skriva mer än jag gör! men trött är jag och fullt upp är det för mesta! hoppas våren kommer och man bli lite piggare! humöret är gott! och glad! ja då, Maria får mig att le och vara glad! njuter av stunden och livet! och hoppas vi alla gör det, livet är kort och bräckligt så ta hand om er och alla era nära och kära!!.

Nu är tomrummet fyllt efter Konsum i Arboga, och en ny butik har flyttat in! Willys Hemma! kanske finnes det willys borta butiker med! jag är inte rikitigt med i all denna företagsdjungel! och slutändan är det samma ägare till alla!! men men, vi tog oss en titt på öppningsdagen! och vi var inte ensamma! nytt och fräscht och i mina ögon var det stort utbud av vad vi nu behöver i köket och till maten! och blir troligtvis mera besök i den butiken och bra att det blir lite mer konkurrens bland stadens matbutiker och att det händer saker i det lilla samhället.

Så gör då kanske våren ett nytt försök solsken har det varit några dagar och det piggar alltid upp! hoppas att värem ochså kommer och det passar bättre nu när vi är mitt i mars! förra försöket var minst en månad för tidigt! nu så kvittar det bland fåglarna och vi hittade en glad och lekfull hungrig ekorre! som alltid små söta varelser, och den for fram mella träden och letade efter kottar att skala och äta!.

Promenader och fotografering blir det och när våren får sitt grepp om vädret så hoppas jag det blir mer upptäcksfärder med kameran, och snart ska det bli ett besök till Tysslingen utanför örebero och se om det kommer några svanar och andra fåglar, brukar alltid vara ett sevärt besök, och för Maria blir det svan premiär i alla fall vid Tysslingen! och alltid skönt när vi nu kan göra alla saker tillsammans och är på samma plats!

Önskar er alla en fin dag hoppas solen skiner på er och hoppas jag fattar tag i pen! datorn och skirver snart igen, Tack till er alla











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar