onsdag 6 november 2019

Frostbitna fingrar och örsnibbar,gott om räv eller är det samma!,Första halkan

Nu är det November och fingrarna dom är stela och kalla under nätternas arbetspass men är inget lätt med att ha fingervantar så får bli peruanska vantar utan fingrar så då kan jag manövrera det jag behöver, och ska ta fram någon av mina Peruanska öronmössor för det börjar bli bistert under natten

Snö har hittills inte sett någon men hoppas det kommer inte för att jag ska åka vasaloppet denna vinter heller blir nog aldrig av då jag är för bekväm av mig! lika med lat, Men det lyser upp i mörkret med lite snö.

Veckorna dom försvinner väldigt fort och det är nog både bra och dåligt för jag känner att jag inte riktigt hinner med det jag skulle behöva göra. om det är lite eller mycket det vet jag inte men ändock är det saker som jag borde gjort.Som alltid så har jag svårt för det om jag inte gör det på än gång så blir det väldigt utdraget på att få det gjort jag gör det i morgon eller i morgon eller osv....

Räven hade jag sällskap av i somras och den var inte blyg av sig tyvärr så har jag ingen bra kamera i min tlfn eller ochså är det när jag fotograferar vill jag ha bra bilder  det duger inte med den jag har i mobilen

Nu ser jag många rävar i stort sett varje natt och jag bannar mig själv att jag inte kan fota men är nog inte lämpligt att släpa med fotograf utrustning på mitt jobb! Men frågan är gott om räv? eller är det samma räv jag ser varje natt den rör sig i samma område.

Promenader och naturen ja det piggar alltid upp och lika lite som jag använder vantar på natten så är det svårt och fota med något på händerna så mina stackars fingrar bli stelfrusna eller kanske dom härdar sig ut! som på samma sätt att när det i oktober är -2 då fryser man f-n så mycket men är det samma temperatur i mars ja då är det nästan  T-shirt väder.

Ja promenad var det. Är alltid trevligt ta sig en tur och ofta så stannar personer och pratar och alltid lika trevligt med möten och som alltid intressant med nya ansikten och dom gamla bekanta, i går då blev det vatten fotografering och med stativ och det tar lite tid och lära sig med en ny kamera.

 Ja nu är det inte så ny längre men för mig med längre tid och stativ och vatten men till slut så blev det någorlunda ok, och ska ta mig ut i mörkret och se vad det blir med mörker fotografering får man till sådana bilder så blir det väldigt vackert,

Första halkan den är alltid lika överraskande och när man sitter och vevar där med ratten och hjulen bara spinner då tänker man! ja det blev halt i år igen och man är like häpen som alltid, och tisdags natten då halkade det och sladdade så är bäst att komma i håg hur man gör!.

Många dom är ej glada på motorsport men jag tackar alltid en högre makt för min erfarenhet i tävlings körning för det jag kan hantera en bil speciellt under våran vintersäsong det har räddat mig många gånger i besvärlig halka och i situationer styr i mot och släpp för böveln ej gasen!.Men med dagens alla teknikaliteter på bilarna så då är det svårt att får rätt känsla

Nu ska jag dricka kaffe och tänka för det gör vi nog alla och inre tanken det gör man på olika språk och jag försöker tänka på spanska men kräver nog mer utbildning innan min inre tanke går p det spanska språket. Tack till er alla för ni läser mina rader och ser mina bilder, några bilder från min kylslagna promenad i går, Ta hand om er alla





     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar