måndag 4 november 2019

Solen skiner efter en lång och grådisig helg,Glömska höjer besinräkningen

Allhelgona helgen. vi ska minnas våra nära och kära som lämnat oss och besök på kyrkogårdar står på listan att göra,Grått och dimma och dis var det när jag vaknade upp på Fredags morgon som så ochså hade varit när jag jobbade under natten,Tur är väl att inte humöret är det samma som vädret.Så förhoppningsvis har ljusa minnen lättat upp i det grå trista vädret vi i alla fall haft här där jag bor.

Lång helg ja jag fick en extra natt ledig och det gjorde väldigt gott men nu är vi tillbaka på måndag och i arbetsvecka igen och då så lyser solen som aldrig förr och med klarblå himmel,men idag var jag lat och stannade inomhus inte riktigt på hugget kanske är någon förkylning eller allmänt bara hösttrött!

Åter tillbaka till Fredag förmiddag! en tanke är det bara vi i världen som har förmiddag!  på engelska heter det goodmorning från du vaknar till klockan 12 eller finnes det något engelskt ord! Men hur som helst så tog vi en kyrkogårdsturne mina föräldrar och jag.In i dimman och mot Kungsör detta kungarike om dom får bestämma själva, och halvvägs så då kommer som alltid någon på vad som har glömts och denna gång var det gravlyktan!så vi fortsatte färden,

En vacker kyrkogård finnes det i Kungsör med lite skog och natur på själva kyrkogården som ligger i utkanten av staden,Vi var inte ensamma och kan tänka mig att det har varit full rush på besöken och på kransläggningar under helgen. I peru berättar min älskling så hade dom stora problem med folk som inte är så nogranna på vad som är rätt och fel! alltså tjuvar och banditer! dom gick sonika in på kyrkogårdar och stal blommorna och tog sig till nästa och sålde dem! så affärsideer finnes det inom alla områden! och inget verkar vara heligt!

Kransen nedlagd och jag och min far bestämde att vi åker på lördag förmiddag alltså under gågna helg och tänder ljuset i den glömda lyktan, så det går alltid att på något sätt se till att man har fullt upp och göra även om man vill eller inte så tänk om tankenöten alltid var på alerten.

Så ja glömska höjde den månadens bensinräkning, hemresan gick bättre då sikten var någorlunda bra nu och dimman hade lättat en aning,Sedan gick färden vidare efter upphämtning av det kvarglömda till ännu en vacker kyrkogård nämligen skogsborgs kyrkogården i Arboga, och den ligger mitt i skogen i den vackra naturen, så det kan siktas både rådjur och älg som spatserar runt där.

Helgen den fortsatte i den grådisiga väderleken men nog typisk för novemberhelgen som ofta bjuder på snö,Någon snö har jag inte sett ännu men den finnes nog säkert runt hörnet, några kyrkogårds besök både i ljus och mörker blev det,Annars blev det mest vila och någon fotopromenad under dennna långa helg då jag alltid jobbar 6 nätter  så blev det denna helg en natts extra ledigt och det var väldans välbehövligt.

Nu blir det snart godnatt och snart ut i mörkret på nästa arbetspass och hoppas på solsken imorgon med, jag önsakr er alla en fin vecka och ta hand om er alla





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar