onsdag 17 juni 2020

Sommarkänsla,fotograf utan kamera! Motormuller igång igen

Det var länge sedan! ja bloggen har varit väldigt lite uppdaterad på sistone,Jag hoppas att orken och skriv lusten ska komma tillbaka,Har gått väldigt trögt under juni! sommaren har kommit men energin den sinat och kännt mig lite offside och med oftast andnöd!.Fuktig luft då blir min astma väldigt problematisk, saker hit och dit att göra men det är också bra att dgarna går inte sakta eller är inte långtråkiga heller.

Natt jobbet det rumlar på mellan brevlådorna och trapphusen och någon semester är det inte i sikte då jag inte kommer till peru och ej Maria kan ta sig ur peru heller och hon fortfarande har skolan kvar att avsluta men vi får väl hoppas på att flyglinjerna snart öppnar igen.

På natten ja då har fotografen ingen kamera och då kan man ge sig jäsningen! på att då dyker dom riktiga pang bilderna upp som en morgon i slutat av förra veckan då jag såg 2 katter! och dom stod lugnt och pratade med varandra.Men när jag närmade mig så var det inga katter och detta var under mitt arbetspass och min gamla antika mobil är långt undanstoppad och bilderna blir inget bra heller.Så denna pangbild blev av inte för det jag såg var räven med en liten rävunge mitt i stan och oblygt stirrade dom på mig även när jag kom väldigt nära dem! en upplevelse som jag gärna hade haft på bild.

Sommar känsla har det varit de senaste veckorna och det är väldigt välbehövligt och gott att känna värmen och se solen och det är nog väldigt många i detta land som behöver dom små solglimtarna och ljuset efter alla bedrövelser som har kommit och gott under denna märkliga tid vi lever nu i. tiden den skenar framåt men känns fortfarande att livet står och trampar och kommer inte något framåt är endast bladet i almankan som går framåt! en konstig känsla.

Men vi får ta dom små ljusglimtar som dyker upp nu, och vi kan ej bara rusa i blindo mot alla lockelser nu när solen och värmen invaderar våra stränder eller sol paradis, Gäller att vi fortfarande tänker smart eller annars så lurar nog kinesen! covid 19 runt hörnet igen, vi får nog tänka utan alternativa semester paradis och resor detta år och oftast när det blir stopp på något så finner vi andra lösningar . så får nog bli uppfinnings rikedomens sommar och semestrar detta år .

Abstinens har varit stor och saknaden har varit stor att kunna se lite action och sladd och höra lite motormuller,Fortfrande är det inga tävlingar på gång men motorsportens värld håller på att vakna upp i liten skala, Så har blivit lite motorsport för mig och mina kameror på Kägleborgs banan utanför Fellingsbro där det körts tidsträningar för både crosscart och rallybilar så har varit skönt och komma igång lite med det fotograferandet igen med och lite olika träning för fotografen med.

Att skruva hit och dit gör ju motorfolket och när det är träning så kan ju fotografen skruva lite hit och dit på dom väldigt många olika inställningarna som finnes! och låt oss säga så att det jag skruvade under senaste helgen gjorde tyvärr inte fotografen lycklig så får nog var nöjd med det som redan har funnits ut att vara det bästa inställningarna! så nu är kameran återställd till det gamla beprövade som ger godkända bilder med action i

Blommor är vackert och när våren och sommaren är här så då blommar det överallt och vackert med färg och prakt men tyvärr bara man hinner blinka så är över blommat våran är en väldigt härlig och skön årstid men den försvinner efter ett par nysningar så är allt ut i full blom och sommaren tar över, och den ska vi föröka njuta av så gott vi kan och snart är det midsommar ja tänk vad tiden rusar fram.

Önskar er alla en god kväll och snälla ta hand om er och håll er friska så hoppas jag nu att bloggen inte ska ta paus igen, God kväll från mig till er alla













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar