torsdag 28 maj 2020

På tröskeln till sommaren,Magiskt vackert,andnöd

På tröskeln till sommaren står vi nu, sommar shortsen är fram letade och sandalerna är väl ingådda sedan förra sommare,Väder rapporten lovar mer värme och sommar känsla till helgen så det är skönt och välbehövligt.Men! känslan är att jag väntar på något som inte kommer! som min far och jag konstaterat alla evenemang som vi brukar närvara på under våren dom är inställda och allt är ställt på paus! så det känns som vi väntar på det som skall komma ska men det händer inte och sedan ser man i almanackan snart juni! så det stämmer liksom inte överräns med kroppen knoppen och verkligheten!

Men men det är bara att göra det bästa av det mesta i den situationen som vi nu är i. och värme och ljus det behöver vi nog all nu alla dom små glädje ämmnen kan hjälpa oss,Jag som nu är vaken på natten och surar runt med min elmoped märker hur det blir ljusare och ljusare på nätterna och det går lättare man ser vad man gör och det är väldigt mycket bättre när man inte behöver fumla mer än det första timmarna och jobbet det förlöper gott och med kontrollerad panik nätterna i genom och onsdags natten genomfördes utan tjock jackan på så nog är det nästan sommar känsla på plats.

Andnöd ja det är inte alltid så bra att ha.Men med allergi problem och astma som grädde på moset så har det varit en tung tid för mig när det gäller andningen och man blir trött när man inte får luft! och när man ska springa upp och ner i trappor nättern ända in och ut så är det tufft när energin sinar i första trappsteget! så jag längtar till mer frisk och hög sommar luft så det blir mer syre och andas, och med allergi piller och inhalator så kämpar jag mig framåt

Födelsdagssiren! eller vad man nu ska kalla det. när jag under onsdags natten passerade en klunga med folk ute i strumplästen njae kanske de var påklädda men tiden var nog den som de flesta sussar sött så funderade jag vad dom tassade fram i bostads området som jag var i och utförde mitt jobb.Sirene ljöd och efterföljande ja må hon leva! jajemän att vakna klockan ca 4.23 till det ljudet så är jag glad att jaga bara har min skrammel klocka, och vad sa grannarna! men alltid är det glädjande när födelsedagen är ihågkommen av vänner och familjen, och när födelsedags firandet hade vaknat så var nog den som fyllde år ingen bekant till mig jag bara hamnade mitt i det! blev nog glad och lycklig över det abrubta uppvaknadet .

Vackert har vi det på många håll och kanter i vårat fina och härliga Sverige,Och jag är lyckligt lottade och bo här i Arboga där det finnes mycket att titta på och beundra och njuta av,När jobbet var färdigt denna morgon så var dimman fortfarande kvar som funnits med under hela natten och dimman kan ju försvinna på 2 minuter så när jag låste grinden var jag glad att dimman fortfarande låg tät och solen den gick upp och blev så där magiskt vackert.

Arbetskostym till fotografikostym byttes i rasande fart och sedan körde jag bil och fotograferade samtidigt! det är väl inte lika olagligt som att köra och använda telefon! så jag beslöt mig väldigt fort att stanna när jag skulle fotografera var en bättre lösning. Destination denna morgon var våran pärla Hjälmare kanal och närmare bestämt hjälmare docka,Väl värt ett besök vid kanal cafet men det var tyvärr inte öppet denna tid på dygnet.

Magiskt vackert ja det var det sannerligen och jag unnar alla i denna värld och speciellt i denna tid vi lever nu i att kunna uppleva naturens magi och ljuset dimman och solen som gjorde denna morgon till något utöver det vanliga och man känner hur energin fylls på och tankarna dom flyger bort till ett litet glädjerus och det behövs för själen hälsan och välbefinnandet .

Jag hoppas ni alla tar hand om er väl och fortfarande tänker smart även om det rycker i badtofflor och strandsuget tar vid när det börjar bli badtemrpaturer att håll avstånd och håll er friska. Stort tack till er som läser mina rader och ser mina bilder det är alltiv varmt uppskattat, njut av slutet på veckan och en skön helg till er alla









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar