tisdag 17 november 2020

Ljumma nätter mitt i november, på rygg i trappen, semester behov

 Mitt i November och temperaturen är 10 plusgrader klockan kvart i 2 på natten när jag tar mig till jobbet! så det är inga vinter känslor i kroppen och kanske är det skönt det när man har ett ute jobb som jag har. Men lite vinter och snö är det mysigt med men känns som det oftast är allt eller inget vi har vinter när det häver ner snö i mängder eller som förra vintern som det var absolut inget! så det är väl bra att man inte har några ambitioner som vasalopps åkare, Men det får gärna bli lite kallare och torrare luft denna fuktiga luft vi har nu ger mig andnöd såsom, astmatiker jag är.

Tiden den springer fram och vi går mot juletider och kanske handlarna är nervösa över julhandeln i år! men det borde vara ett gott hjälp på vägen att lindra all köp hysteri till alla jular nu när vi borde inte vistas tillsammans och hålla avstånd, minder köp till julen det är både bra för plånbok och miljön, Blir en annorlunda jul här då nu min far är borta så kommer nog kännas väldigt ovanligt och Maria är ju där hon är och hon kommer troligtvis inte kunna komma hit på något julfirande .

Är det inte det ena så är det det andra eller tredje men det måste väl vara så! att ju mera missöden som blir så då måste man i alla fall komma närmare dom positiva händelserna!, föra veckan när jag skulle göra mitt arbetspass någon va de nätterna jag jobbar så var min elbil sne! och det berodde på att det var punktering! och i den arla morgonstund! kanske klockan 2 inte är morgon men hur som helst så är punkterings byte inte något man vill börja arbetsnatten med!, inget reservhjul hade hag förärats med heller, så fick köra låne bil.

Vaccin väntar vi på och kanske dom kan knäcka något corona virus vaccin inom det snaraste, Vänta fick min maria göra när hon skulle vaccineras och det var inte för covid virus, men när vaccin är gratis oh man bor i en 11 miljoner stad så då är man inte ensam i kön, Så maria väntade fredag och lördag i timmar tills någon med megafon kom ut och sa nu kan ni gå hem inget mer vaccin idag! och då hade hon ändock äntrat kön 4,30 på morgon kvisten, Förra onsdagen efter ännu mycket väntan så fick hon sina vaccin sprutor och kunde andas ut med det

Semester skulle jag behöva ha september 2019 hade jag senast ledigt och har hoppas på att jag skulle kunna resa till Lima Peru men det ser ju mörkt ut med det, Men nu känns det som jag verkligen skulle behöva lite avkoppling och vila det har varit mycket med det mesta den sista tiden och även när vi går i den mörka årstiden så blir vi tröttare, så jag hoppas på någon semester vecka inom det snaraste .

Och under natten så hamnade jag på rygg men det var inte för att sova mina fötter bara försvann kanske våta skorna inte gav något fäste i sten trappen, raklång på ryggen blev jag liggande och med ena foten intrasslad i räcket, men till min stora förvåning och glädje så var alla kroppsdelar på rätt plats och hela bara lite mör i kroppen så där hade jag en ofantlig stor tur i oturen det kunde ha gått illa.

Så livet det går vidare och alltid med sina upp och ned turer, snälla ta hand om er alla livet är skört och visa era nära och kära att ni bryr er om och att ni alltid mår gott och fint, på återhörande












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar