tisdag 19 oktober 2021

Frostbiten i lysande höst, Tillbaka i verkligheten efter semestern

 Frostbiten är man alltid när det övergår i kallare väder och innan man vänjer sig så fryser man rejält! 4 minusgrader var det i Måndags morse när jag parkerade min elbil och huttrande begav mig hemåt, Samma temperatur i slutet av vinter månaderna känns nästan som t-shirt väder så kroppen den behöver lite härdning innan vi står ute med vinterkylan och kanske också att det behövs leta fram lite vinterkostym från garderoben

2 veckor frånfälle från jobbet det gör att man tappar minnet man kopplar bort helt från sia arbetsuppgifter och det är det som är tanken med en välbehövlig semester och det tar ett tag innan man är inne i arbetet igen, När jag under måndags natten kom in i en trapp och där det redan var utdelad tidningar! tänkta jag tar dom inte in tidningar under helgen.

 Sedan gick ljuset upp en överhoppad port med paketutdelning och sedan tillbaka till rätt rutt gjorde att jag gick in i samma port 1 minut senare igen! så kan det gå när man är glömsk eller gammal! hoppas jag snart är tillbaka i robot utförande när arbetet går automatiskt.

Hösten den lyser och en del fina soliga dagar gör det till min favorit årstid så länge löven finns kvar och det vackra färgerna ger verkligen energi och härliga upplevelser för våra sinnen är en härlig färg explosion ute nu en liten tid till innan den mörka och tråkiga hösten tar över, Några fotografiska promenader har gjort och de piggar alltid upp tyvärr blir dom inte så ofta nuförtiden då både tid och kraft tryter.

Semester var väldigt välbehövligt och tid för både vila och avkoppling då jag alltid känner mig trött och sliten kanske det är mina okristliga arbetstider och det aldrig blir någon hel sömn, När jag sover så sover jag bra men det blir oftast som längst 5 timmar kanske det behövs längre och det blir det bara 1 natt i veckan då jag är ledig natten till söndagen och åldern den går ju tyvärr utför den med.

De senaste 2 åren har för oss alla varit märkliga och känns som det är en tid som är så oförståelig så kan inte ens ta in att, Om någon hade nämnt för några år sedan att hela världen skulle kapsejsa och stå still på grund av ett virus och följande pandemi så skulle förmodligen absolut ingen trott på det, Hur som helst under pandemi tiden har jag inte haft mycket semester när jag ändå inte kunnat resa till min älskling Maria 

Men till slut känns det i kroppen och knoppen att via behövs och att göra något annat än att bara mala på med jobb och alla vardagliga ting, Så jag unnande mig 2 veckors semester och det var skönt härligt och avkopplande, Flyga åka tåg och bo på hotell hann jag med, Söderut i Sverige var jag och till vårat östra grannland var jag en liten sväng, 

Användande av munskydd har jag inte varit flitig med under pandemin men under min semester så blev det till att använda mig av munskydd, Maria i Peru är nu så van vid att använda det så hon känner det konstigt om hon går ut utan munskydd, För mig kändes det om jag fick andnöd! På flyget till Finland så var det obligatoriskt med att använda munskydd tur var väl att flygturen tog endast 40 minuter och var nog mina kortaste flygresa.

Besviken! blev jag när jag var väl förberedd för min ankomst till ett nytt land och min mobil hade jag tagit fram mitt coronapass och försökte desperat få ögonkontakt med någon som ville se mitt bevis på att jag var vaccinerad men icke sa Nicke i kön med full vaccinerade så var det bara full fart framåt så jag fick gå igenom och bli förbisedd!.

 På flygplatsen var det munskydd på och en lång promenad från ena till andra sidan innan jag hittade mitt hotell och blev belönad med en uppgradering av hotellrum till ett superior rum det var bra med tanken att jag skulle inte checka ut förens klockan 12 och vänta ännu längre på min buss för vidare resa norrut så kändes lite lyxigt med ett stort och fint rum .

Semestern det försvann snabbt och nu är det tillbaka i verkligheten igen men lite piggare och med upplevelser på näthinnan så går livet lite lättare igen, jag bjuder på lite höstbilder och önskar er alla en skön kväll och fortsatt vecka ta hand om er alla .










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar