lördag 4 mars 2023

Norrsken vårkänslor och flygbolags konkurs mitt i ombordstigning

 Mycket länge sedan jag skrivit min blogg och det av olika anledningar, Största anledning är att min hemside leverantör blev uppköpt och överflyttad till en annan sida, Den gamla sidan var mycket enkel att uppdatera och blogga även för mig som inte kan något om websidor! den nya skulle vara så enkel och jag tyvärr klarar ej av den med min ringa kunskap! som alltid allt är lätt för den som kan alltså hemside skaparen själv men jag sitter som en tom fågelholk och förstår tyvärr ej inget!

Nu till vardagen och vad som hänt under vintern! Fast i hissen blev jag jag såg en vit älg! som vid närmare uppsyn var en förrymd häst! jag har haft rally semester i Lima sälen fjällen och i Umeå och var tröttare efter semestern än var jag var före men med mycket upplevelser och minnen 

Norrsken skrev jag i rubriken! oftast ser norrsken ute mer spektakulärt på bilder än i verkligheten, Men måndags kvällen då såg vi norrskenet för blotta ögat efter en hel del väntan. Måndag blev det rapporterat om att det kunde bli en riktig norrskens smäll på himlen så jag kontaktade min privat chaufför! min mor och sa nu tar vi oss ut utanför Arboga city och alla gatlampor och annat sken så kanske vi kan se norrsken på riktigt 

En timme blev halvannan timme och kylan började bli påmind och jag sa nu ger vi upp och åker hemåt frisk luft fick vi i alla fall, Just då glimrade det till något grönt så vi vände bilen och parkerade igen, Då blev det en fin Norrskens show på himlen som vi såg på riktigt även om det blir mera färgglatt och spektakulärt genom kameralinsen, Men väl värt var väntan så nu har vi sett norrsken på riktigt 

Äntligen är just äntligen efter 1 års väntan så har Maria varit på intervju för permanent visum i Sverige, men som alltid blir det dramatik och inget går som förväntan, Först och främst Svenska ambassaden i Lima Peru där Maria bor har blivit nedlagd i oktober 2022, Så intervjun skulle ske på närmaste svenska ambassad och det är och var Bogota Colombia! varför nu inte det kunde som vi lärde oss under pandemin virtuellt möte eller intervju.

Så en resa med hotell bokades i god till Bogota för Maria. Billigare kan bli dyrare och så blev nu fallet viva air ett sydamerikanskt  lågpris flygbolag typ Ryanair  skulle Maria flyga med, Mitt i ombordstigning så blev det kaos då plötsligt flygbolaget sattes i konkurs, Vad gör man då när man har ett livsavgörande möte intervju inbokat i ett annat land.

Några pengar tillbaka var inte att tänka på och upprörda röster hörde jag när jag kommunicerade med min älskling genom whatsapp en ny intervju skulle troligtvis ta ett år till att få till, Nu flygresa inhandlades och tur i oturen så var resan bokad så Maria skulle haft en dag i Bogota innan  intervju dagen och det blev räddningen i detta fall, lite knappt ett dygn senare så landade planet i Bogota.

Efter den minst sagt dåliga starten så fungerade allt mycket bra och en mycket noggrann och innehållsrik frågvis intervju avklarades så nu är det bara vänta på att vi får något svar på vad som händer med framtiden och förhoppningsvis ska vi kunna leva tillsammans i Sverige jag och min Maria.

Vinter har det inte varit mycket av på dessa breddgrader i Mälardalen , en snöstorm upplevde vi som slutade med att Arbogaån blev full och höll på att rinna över, Nu börjar det bli vårkänslor och ser att börjar växa på träden så är en vacker tid på gång och medföljande är allergisäsongen men det ska vi nog klara av detta år med 

Några rader blev det och skönt att skriva lite av som finnes i huvudet, önskar er all en god kväll ta hand om er alla, på återhörande 



























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar