söndag 6 oktober 2024

Ett äpple i huvudet och en almanacka beställd. helgerna är för korta och jag är trött

 


Äpple trädena dom dignar och grenar går av, Det är mycket att skörda för trädgårds ägarna när frukt träden är fulla, jag plockade äpplen i bostads områdets ända träd! och fick ett äpple i huvudet nu blev det ingen större skada skedd, men konstaterade att äpplet var hårt!.

Ett besök  på den vackra kyrkogården i skogen med härliga höstfärger och lugnet från skogen och naturen då det var 4 år sedan min far gick bort, Saknaden är stor och tiden den springer fullständigt iväg i full galopp.

Fotograferings turerna är tyvärr inte så ofta som jag önskar, Tiden och orken finnes inte just nu, kroppen behöver sova och hjärnan hänger inte alltid med, kanske jag är nära den berömda väggen och den vill jag inte besöka igen då jag har dåliga minnen från det från förr, Då jag tillsammans med en nackskada och utbrändhet var sjukskriven i 2 år en mycket mörk period i mitt liv 

Sinnena och ögonen får nu sitt när de härliga höstfärgerna börjar pryda naturen och alla trädgårdar där det finnes lövträd, är naturens egen konst utställning det ena är vackra än det andra, Jag hoppas ni passar på att njuta av skådespelet innan den mörka tråkiga hösten tar över .

Denna vecka ska jag försöka fylla på mina höstbilder från Staden Arboga och lite av naturen kanske det nu börjar älgjakt så man får vara försiktig så man inte blir tagen som en älg! . även om jag fotograferat mycket höstbilder andra höstar så är alltid alla bilder olika och man hittar nya vinklar och vyer att lägga till i fotosamlingarna , jag drömmer om en fotoutställning som man kan visa sina bilder för alla som vill se .

Min helg börjar vi klockan ett lunchtid på lördagen och det är sannerligen för kort för att vila upp sig och ska man också hinna med alla saker man vill göra så får man ta bort mycket av vad livet hade före mitt arbetsliv blev mycket mer! 

Ännu en dröm är ett jobb där man verkligen trivs och känns som man gör ett gott jobb men kanske jag börjar bli för gammal för att finna ett nytt jobb, men man ska alltid se framåt och jag har mycket att erbjuda av erfarenhet och god arbetsvilja .

En almanacka är redan beställd Stort tack Eva Lena! och det är innan vi börjat planera och göra almanackorna så känns väldigt inspirerande  och kul att ta tag i att får fram 2025 års almanackor med våra bilder från rallyskogen och Arboga , Hoppas på samma köp lusta som var från förra året och känns bra att kunna visa upp våra bilder som vi lägger ner mycket tid på, det kommer bli 2 st rally almanackor och 1 st från Arboga 

Nu börjar det bli kväller och snart dags att ta sig till köping för att jobba! önskar er alal en riktigt skön och trevlig kväll, njut av hösten och ha det gott 


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar