söndag 25 mars 2018

Sommartid på klockan,vintertid i verkligheten, längtan till våren! -5 kilo!

Då var sommaren här! åtminstone sommartid på klockan och det jag mest märker det på är att det är många låsta portar! så snälla ställ om klockan på dörrlåsen underlättar på nattens jobbrunda! och sommartid bra eller inte! många säger sig bli trötta! men jag tycker det är väldans postiv ,ed ,er ljus och kroppsklockan tror jag snart vänjer sig till med den nya tiden!

Men även om klockan säger sommartid så känns det som fortfarande kung bore är seg och inte vill ge med sig och släppa greppet till våren! så vintertid känns det fortfarnde som gäller i verkligheten och en rapport om att det ska bli en kall början av påskveckan så kanske det kan bli vårkänslor framåt påskhelgen och jag hoppas på lite motorsport under påskhelgen då jag hoppas sprinten i norrköping körs som alltid på påskafton! och samtidigt så ser jag väldigt mycket fram till att äta påskägg och att vila då dom senaste 2 månaderna har varit jobb och åter jobb!

Många är vi nog som längtar till våren och vårvärmen och soliga dagar med snösmältning och allt blir grönt och våra vackra vårblommor slår ut, och har varit en lång vinter och på många håll i vårat långa land är det nog lång tid kvar av vintern men vårkänslorna kanske börjar vakna från vinterdvalan, samtidigt så kommer jag och många lida av vad jag tror kommer bli en allergibomb! i år då allti blir sent och sedan kommer allt på en gång, man jag ska ändå njuta av våren med andnöd! och rinnande näsa och ögon för våren är alltid skön och härlig

Viktminskning är ju alltid ett kärt ämne! eeler viktökning med! och - 5 kilo på 6 veckor! det är mitt resultat och det är nog bra men kanske ochså mindre bra att så mycket mer arbete ger med sig mycket slit och mycket trötthet och nu ochså stor viktminskning! hoppas att jobb situationen stabilserar sig och att det blir någorlunda normalt inom snar framtid och vi alla kämpar framåt, och kanske ochså får mer tid för att skriva mer bloggen som tyvärr har legat på sparlåga under någon månad

Lite solsken såg vi förra veckan och efter lång tid utan fotografering så blev det lite av det under veckan.

Stort tack för att ni läser mina rader, och njut av söndagen och förhoppningsvis så är våren i antågande









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar