söndag 4 mars 2018

När energin tar slut! Vasaloppet spurtades hem!

Energi behöver vi alla och alla som åker Vasaloppet hoppas jag har mycket energi och fyller på under hela tiden dom åker och efteråt med

Min energi börjar ta väldigt mycket slut! och börjar funder på hur mycket priset är värt för att ha ett jobb som i mycket är en omöjlig uppgift att lösa! jo man ska vara glad att man har ett jobb och speciellt i min situation när det var väldigt nära att jag blev av med jobbet! men är det värt att offra hälsan och när man känner att det man gör inte kommer fungera i det långa loppet! det är nu man tänker efter och önska man hade någon utbildning att flla tillbaka på och kunna ha någon förhoppning om att finna något annat! men en outbildad man i nära 50 årsåldern! ja det är nog inte många som törs satsa på en person med dom förutsättningarna!

Positivt tänkande! jo visst men när energin enbart räcker till att jobba och äta och sova just nu så då tänker man på vad man håller på med!! och 12 timmars pass utomhus i 20 minus är inte direkt hälsosamt även om inte det är så varje arbetspass! samtidigt som jag ochså behöver jobbet och pengarna för att klara mig och samtidigt supporta min Maria med sina studier och annat i Lima får hoppas energin och viljan kommer tillbaka för nu är det slitsamt!

Vasaloppet har jag aldrig åkt, och vet ej om det kommer bli någon start, men många gånger har det varit väldigt lockande med en start! men då ska jag vara väldigt väl förberedd med mycket skidmil och i god form, jag tycker det bara är löjligt! när personer i tv står och säger att jag har åkt 1 mil! eller dylikt i förberedelser! sådan personer borde lämna plats för seriösa motionärer och skidåkare i vasalopps spåret! och spurt blev det för segern! jag hoppasdes på att utbrytningen!" skulle hålla och när vasalopps chefen säger i tv! att han hoppas utbrytningen ska hämtas in! och att spårpatrullen gör spår för kulngan och inte täten! då tycker jag det är osportsligt på högsta nivå! ska var samma villkor! och det blir en utbrytning tidigt det är nog dramtaik det med! lika föruttsättningar och må bästa man/kvinna vinna!

fotografering blev det inget under helgen då jag behövde vila och spara min lilla energi så min far fick åka rally utan min närvaro under lördagen och denna gång tog dom sig i mål utan större störnignar och det är nog det som gör dom glada att kunna vara med och leka lite i rallyspåreet dom med, så dagens bilder blir från torsdagens solskens promenad med bitande vind!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar