tisdag 18 september 2018

Semestern slut! envis förkylning och hösten är här

Då var man tillbaka i riktiga livet igen efter 4 veckors semester som så alltid tar slut allt för tidigt! och sköna semester veckor har det varit! trots en envis förkylning för mig och maria och mina föräldrar och tyvärr så sitter fortfarande förkylningen och hostan i nu efter 6 veckor! så hoppas den ger sig snart! nu blir det höst och förhoppnings frisk höstluft så kanske man blir piggare,tur är så är maria nu mycket piggare efter sitt besök på sjukhus på kanariöarna så är luftrörskattaren borta och hon så gott som frisk, hoppas vi kan ge oss ut i orienterings skogen igen men min far har ochså drabbats av en förkylning!!

Ullareds besök och kanarieöarna var dom stora grejorna under semestern och skönt och avkopplande har det varit och canarias var en ny upplevelse för mig och för Maria med, jag brukar oftast fixa mina egna resor så det var enkelt med charter och allt fixat genom resebyrån och trevligt hotell och plats var det i puerto Rico, inge större gourmet upplevelse dock!! då maten inte var någon höjdare! och ullared där fann vi mycket att shoppa och var ochså fint att se våran härliga västkust när Maria upptäcker vårat fina Sverige

Tillbaka till Jobbet! man är rätt fort in i gängorna igen tyvärr lyckades någon semestervikarie stuka till mitt fordon! så hoppas den är lagad snart! och friska höstnätter gör en pigg och mörkret det faller snabbt! veckorna går väldigt fort och min älskling  har redan varit här halva tiden av dom 3 månaderna hon nu är i sverige, och hoppas hon snart kan stanna här permanent, i peru ska hon avsluta sina studier och förhoppningsvis vara tillbaka i sverige i Maj

Hösten är en favorit i mina ögon! med sina vackra färger i skog och marker, och såg lite illa ut under sommaren när det var så torrt och det såg höstlikt ut redan i Juli! men fortfarnade är det rätt grönt på träden! så vi får nog samma vackra höst detta år med,skogspromenader i frisk höftluft och se dom gula och röda löven och det susar i träden det är härligt uppiggande

Nu hoppas jag är pigg och på hugget för att vara mer konternuerlig med mitt skrivande av bloggen och tackar alltid ödmjukast för att ni läser mina rader och ser mina bilder, önskar en fin och god kväll och en fortsatt fin höstvecka












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar