söndag 26 maj 2019

Bofinkar och huggorm åska och regn!!

Våren den fortsätter! med blandad kompott ömsom sol och regn, åska har vi fått och regnar gör det! men vatten det behövs fyllas på! syns i stadens å! Arbogaån har sällan varit så tom på vatten! så det är bra att det regnar och i början av veckan då var det åska och muller! och det rensades upp då i den varma och kvava luften! nu är det skillnad på temperaturen, och har sett biilder från Lima! i dalarna från idag där det var snö i luften!! så ännu så länge så kämpar vintern! hoppas på betydligt varmare känsla och att våren och snart sommaren tar ett stadigare grepp på väderfronten

Fåglarna dom sjunger och många är dom, och väldigt många arter finnes det av fåglar, men svårt är det att se dom sjönsången hörs tydligt men många fåglar dom maskerar sig väldigt väl, bofinkar har jag hittat och några av dom har poserat fint och nära på bild! alltid är det spännande när man promenaerar runt i naturen och man kan hittat många saker, fåglar lär jag mer av! och kul är det när man hittar någon ny art man inte sett förut! och med ett objektiv som man komma lite nära med! så kan det bli rikitgt fina bilder

Huggorm ja det är inte ofta jag har sett! men på en av promenaderna denna vecka så var det något svart som låg på mitt promenadstråk! och när jag kom närmare så var det en orm! och den låg still och spanade och var spännande att se den på nära håll och bäst att vara försikig, efter någon minut av vila så slingrade den sig vidare och med tanke på att änderna blev skrämda så kanske tog sig ormen ett dopp i arbogaån! den behövde nog svalka sig i den då värmande solen!

Elitlopp och eu val, jag hoppas ni alla haft en fin och skön helg med omväxlande solsken eller regn, och att ni alla har laddat upp energin för en ny vecka, jag önskar en god kväll och alltid ett stort tack till er alla, och bjuder på några bilder från våren! och en huggorm och bofink, God kväll












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar