torsdag 16 maj 2019

Gräsklippning då är våren här!! ekorrarna följes på nära håll!

Då var förhoppningsvis våren här igen! och denna gång för att stanna, efter ett bakslag med kyla och snö! i maj så är det åter varmt och skönt och solen skiner, vårkänslorna har kommit tillbaka och idag blev det årets första gräsklippning så då borde det vara Vår! en liten gräsmatta men den ska ochså klippas och efter ett proppbyte och någon svordom så blev det fint och nyklippt och maskrosorna är borta!! tror det är världsrekord i maskrosor i år! eller är det bara där jag befinner mig!!

Blommar gör det och fåglarna kvittar och då är det skönt med promenader i nu värme igen! fåglaran är inte alltid så lätt att få med på bild! man höt dom överallt men när kameran närmar sig så då försvinner dom fort och nr man passerat ja då är dom tillbaka! och dom tänker nog nu lurade vi den fotografen med!! alla fina vackra färger på blommor gör våren till en härligt fin årstid men tyvärr så blommar det över väldans fort!

Ekorrar har jag haft glädjen att se många denna vår, och det började redan nä Maria var här och vi hade nöjet att se uppåt ett tiotal ekorrar som alltid är lekfulla och poserar glatt framför kameran, och nu när Maria har rest hem till Lima och ska börja studera på tisdag, så då har jag på egen hand fortsatt följa ekorrarna och på den platsen efter mitt promenad stråk så har 4 st ekorrar blivit 2! men dom ser jag flera gånger i veckan och dom ser ut och må gott och fint och väldigt kul när man kommer nära och kunna fotografera, så visst är naturen fantastisk och så skönt att kunna ta del av den

Jag har skrivit det förut! att skriva blogg gör jag gärna men inte alltid att tiden vill räcka till eller att jag kommer på vad jag ska förmedla, men hoppas att det blir mera skrivande och mera bilder snart, lite bilder på ekorrar och på hur våren ser ut nu!  ha det gott och ta hand om er alla, tack så väldig tmycket för att ni läser mina rader







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar