måndag 20 maj 2019

Sommarnatt i maj! räven den gjorde mig sällskap!

Vädret är som alltid ett kärt samtalsämne! för kallt för varmt för torrt för blött! alltid är det något som är fel! och först var det vår med sommarkänslor och sedan belv det vinter igen! och den gågna natten så var det 15 grader varmt! och det ger känslor till ljumma sommarnätter och då är det inga problem med att jobba på natten!! så vädret det kan nog vara bra ibland med! varmt har det varit under helgen men ingen sol! och både åska och regn har vi haft här i Arboga

Tyvärr så har jag ingen kamera med mig på jobbet!! skulle nog inte fungera så väldigt bra och skulle nog inte bli så mycket gjort om jag åkte runt och fotade på natten! och kameran på mobilen den är inget vidare heller! och det var synd under natten då jag fick sällskap av räven!! och den var inget blyg och den sprang brevid mig och min lilla bil! och tyckte tydligen det var bra med lite sällskap i nattens mörker! och då bannar man sig själv! eller varför händer inte detta på fritiden och när man har kameran med sig!!

Men under helgen så har jag siktat en del fåglar, och jag är långt ifrån någon expert! och känner väldigt dåligt igen vad det är för fåglar, men när jag var ute på söndags promenaden och spanade efter forsärlan! så då kom en stor fågel glidande ensam i skyn och kikade på mig och sedan vänden den! det var grå häger en stor och ståtlig fågel med en imponerande vingbredd! och några andra fåglar hittade jag med sädesärlor och och bofink med mera och någon som jag inte vet vad det är en gul fågel!! kanske inte så mycket till ledtråd!!

Ömsom sol som gråväder tycker det är lagom väder och att det inte blir sommar direkt!! och vid denna tidpunkt förra året så hade vi redan haft 3 veckors högsommar! så det är bra att vi har något att se fram i mot !sommaren och att den kommer i juni juli augusti!!

Lite blandat i bildväg bjuder jag på idag några fåglar och lite blommor och smått och gott, och önskar en god kväll och en trevlig vecka till era lla, ta hand om er så hörs vi gein











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar