torsdag 6 juni 2019

Nationaldag sommarvärme och Stort tack till ambulanspersonalen!

6 juni

Nationaldagen! och inte bara det min syster lena! hennes födelsedag Stort grattis till dig, en tidig promenad blev det och värmen slog i mot mig redan klockan 7,15 och en ledig natt! kanske jag borde sovit längre! men skönt med morgonluft och en promenad och det utan regn och med sommarkänsla och sommarvärme! och som alltid så kvittar fåglarna! och jag ser aldrig några! så jag saknar min Maria! hon ser alltid massor som jag inte ser! och när jag har fått lite korn! på det hon ser så är dom nästan borta! så glasögon kanske vore en lösning!!.

Morgontidig! njae men inte många på språng en tidig nationaldag och solen den skiner, och strosar förbi arbogaån och det är alltid aktivitet med diverse olika fåglar! och på tisdagen när jag promenerade hem! så cirklade och extra mycket oljud på fiskmåsarna! och när jag nästan snubblade på en liten dunboll! så var det en liten fiskmåsunge som blivit placerad! mitt på trottoaren! kanske inte den bästa av födelseplatser! och hoppas den blev förflyttad till säkerhet av dom som cirklad i luften ovanför mig!!

Frisk luft och en skön morgon promenad!! ja vi har det väldigt priviligerat! här i sverige och vi som bor på landet! njae men ej i någon stort stad vi har oftast väldigt nära till skogen och naturen och det gröna! min Maria hon är väldigt glad och nöjd med när hon är här i Arboga och kan sig sina långa sköna promenander! I lima där hon bor där har hon en stor gata! utanför fönstret! och 3 filer åt vardera håll! å där är det inte något vidare promenadstråk eller ej någon frisk luft!!.

Sommarvärmen den kom då! och då blev det hett direkt! och 29 grader har dom lovat nu under nationaldagen och skönt med värme är det och i år känns det som det blir mer normalt och efter en väldigt svängig vår! med både värme och blåst åska snö och kyla så kanske nu somamren har kommit, och framför allt så kommer regnet och hoppas det ochså kommer fortsätta i normal och lagom mängd! för i sverige ska väl allt vara lagom och bra!!

Tack till Ambulanspersonal är alltid väl unt och speciellt när dom har hjälpt och hämtat någon närstående! tisdagens promenad blev avbruten! när min mor ringde och sa att min far ramlat! och ja! då var jag långt ute i skogen så fick bli extra långa steg! och när jag var tillbaka! så då var min far placerad i en stol efter att fått blivit transporterad i rullstol! då han föll när han gick ut ur en sjuktransport! taxibuss och tyvärr så ramlade han på höften! vilket nog var bättre än att huvudet tog smällen! och taxiförare och en granne hjälpte min far hem till en stol och där blev han sittande! och ambulans tillkallades och efter ett väldigt proffsigt och nogrant arbete så blev min far transporterad till Västerås!

Ett stort tack till er alla som hjälpt till Ambulanspersonal taxichaufför granne och flera och till personal på västerås lasarett som nu har renoverat min far med ny höftkula och lagat lårbenshalsen! så blev en ordentlig smäll av ett fall! så som jag alltid skriver en olycka händer så lätt och ta hand om er alla och era nära och kära vi vet aldrig när det händer något! så njut av livet och tillsammans så länge vi kan!

På eftermiddagen så ska vi besöka min far och tror han är vid gott mod och rehalibitering blir det men han är envis och i detta fall är det bra!!  Önskar alla en fin nationaldag njut av solen och dagen och ta hand om er alla!  lite blandade bilder bjuder jag från morgonen och veckan. Grattis på nationaldagen













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar