onsdag 17 juli 2019

Midnattssolsrallyt fullfartsåka i 4 dar! mycket bilder och en givande stund i Röforsbacken

Midnattssolsrallyt! en härlig rallyfest i ömsom sol och regn mycket glada människor och fina biler,en stor häjdpunkt för mig och många andra rally eller motormänniskor! men att som lokal blsakan utrycker sig! en nostalgi tripp på grusvägar med stora marginaler! njae! det är stor rally konst och fullfartsåka från första metern! en njutning att stå på skogen och se när det är full fart i rallyskogen! och till och med att det nog gick för fort och skulle behövts några mer svängar på dom norra sträckrona på torsdags etappen!

Onsdagen då blev det rallymingel i depån tillsammans med min mor, och lunch med Syster Lena och Roger, goda köttbullar och mycket rallyfolk var det på den utmärkta resturangen vid truckstop i Örebro, sedan blev det rundvandring i depån och kikade runt på många bilar och dom alla är fina och i gott skick och nästan synd att ta ut dom på grusvägarna i skogen!!

internationellt inslag är det gott om, och Australiensarna gör ett gott jobb! bara att få hit bilarna från Down under! och sedan ute på en turne med tävlingar i Tyskland och Finland efter Midnattsolsrallyt, och en hel del Ekipage från jordens alla hörn och Euripea och norden, så vårat midnattssolrally klingar nog gott runt om i rallyvärldens klassiska tävlingar.

Jag strosade runt blad bilar och pratade med mycket folk och som alltid är det väldigt trevlig med den sociala  biten, och min mor hon åt glass! ja olika intressen har vi alla! mn hon och lena såg nog en och annan bil med! någon rallykörning såg jag inte på onsdagen och vad jag hört så var det lapp på luckan och fullt på SS 1 även utan mig! så jag åkte hem och jobbade natt! och sedan direkt ut i rallyskogen och SS 2 Järle

Mycket folk och lite svårt med att få sikte mellan publikskarorna blev det över gårdsplanen efter ca 3 kilometer! och enligt hörsägen så hde det rulltas här förut! och det blev lite dikeskörning och på gränsen för några! och som alltid blir det många bilder! och nu börjar jag får lite stil på bilderna med nya kameran! men hoppas det ska bli ännu bättre med mer lärotid!.

Kö blev det efter sträckan och på väg norrut! och att köra och läsa karta samtidigt är lite svårt! Gps det är inget jag vet vad det är! kanske när jag blir gammal och har tid! så får det bli en gps tanke! men efter ett tag och en vändning! så kom jag fram till SS6 och där var det rakt! och rakt! och mängder av åskådare! så efter lite samtal med lokal befolkiningen! så blev jag tipsad att stanna i vägbytet! annars får du gå långt! och den tiden hade jag inte!

Action blev det och många dom missade! och när bilarna kom längre och längre in på fel väg! så anades ugglor i mossen! förvarningspilarna syndes tydligen inte i det höga gräset! många ekipage hade allt för hög fart in i svängen! men mycket action blev det i bilderna och nog inte så mycket tappade sekunder för dom som körde för fort! och alltid träffar man på nya och glamla bekanta i skogen och som alltid stort tack till väldigt trevliga samtal i rallyskogarna, och en trevlig rallydag avslutades med att transportera sig hem till Arboga!  och ännu en arbetsnatt!.

Fredagen blev en välbehövlig vilodag! men då redigerades det bilder och lyssnades det på radion! och alltis kul att lyssna och hålla sig uppdaterad, och en lite avbetening av bilderna, som blev ca! 8000 bilder under helgen! så finnes alltid mycket jobb långt efter avslutad tävling, och förhopningen är att lla ekipage ska synas på någon av dom sociala medier som finnes! Och stort tack och alla heder till er som frågar innan och när ni använder bilderna! det är väldigt bra att dom kommer till navändning! och dom bilder som jag lägger upp är i låg upplösning så passar bra till använda på facebook och dylikt!.

Natten till lördag så passerade ett herrejösses väder! med ordentlig åsak och dunder men jag sov gott! tills jag skulle ut och jobba igen! då hade regnet slutat! och planen var att besöka ss 16 Vingåker och Ss 20 dyltastigen! men min far som inte riktigt är i god hälsa och efter det oycksaliga fallet med resultat lårbenshalsbrott! ville gärna ta sig ut till röforsbacken och få lite rallyluft och atmosfär från Midnattsolsrallyt! så min far och mor parkerade sig i TK kön vid röfors! och som min far sa efteråt trött! ja! men en väldigt givande stund att få se bilar och framför allt träffa kompisar som deltog i rallyt, så Stort tack till er som tog tid till att prata med min far och Mor det uppskattades väldigt mycket och gav energi till min far.

Röforsbacken där har jag varit förr och till och med sett Svenska Rallyt ! och om jag inte missminner mig fel så körde dom nerför!! kanske någon som vet. nu körde dom uppför! och full fart var det och action, och jag fattade posto i målsvängen och där var jag ensam och med god sikt! men tyvärr våra sladdidoler med Håkan Lindh i spetsen!! och några till hamnade utanför skottgluggen! och fort går tiden när man har roligt och trevligt! och en festlig och trevlig rally weekend var över, och stort tack till fin show i skogen och bra arrangemang, och alltid trevlig att träffa på er alla i skogen.

Ses snart igen i rallyskogen stort tack och hälsningar från Pettersson med kameran












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar