söndag 21 juli 2019

Morgonpromenader 1 vecka utan fotografering! semesterlängtan!

Söndagmorgon då ska man sova ut när det är den enda natten jag inte jobbar! men då vakanr jag klockan 6 och är klarvaken! solen skiner och har inte använt kameran på en vecka!! så då tog jag mig ut i lugnet och en skön sommarmorgon, veckan som gott har varit fullbokad till att redigera bilder från Midnattsolsrallyt ca 8000 bilder!

Lagom varmt och i Tshirt och shorts så spatserade jag ut i stadens lugn! 6,30 och inga turister eller mygg var det ute! Arbogaån den flyter fint fram ända till herrgårdsbron! där är det stopp och renovering ochså är det stopp på trafiken där! vackert är det alltid i den lilla staden med Ån som flyter mitt i, ett välbehövligt stopp i stressen kan man ta sig på någon av bänkarna vid åpromenaden! nu låter jag som en turistambassdör! Men Arboga kommun kan själva!! Hmm så sa dom när jag funderade om dom vill ha hjälp med fotografering!Men nej vi kan själva sa dom! så är nog någon proffesionel mästerfotograf dom har i gömmorna!!.Jaja åter till promenaden!

Att lära sig en ny kamera är kul men ochså är det lite trixigt men börjar komma lite mer underfund med alla inställningar och därtill sake man kan använda kameran till! nu är jag väldigt okunning och ointresserad! av det tekninska bitarna, för mig är det viktiga att jag kan fota det jag vill och kunna dom inställningar som jag behöver! och det har jag koll på! Sedan så underlättade inte det att! den 456 sidiga instruktionsboken var endast på finska! nu var det ur att jag kunde ladda hem den svenska varianten på internett!!

Morgonpromenader kan vara annorlunda denna söndag var det solsken och vackert väder och lite vind, fåglarna var i farten och inga mygg! så var njutbart och med tanken på att resten av dagen var det regn så var det bra med ett tidigt uppvaknande! förra lördagen efter jobb och före röforsbacken! så tog jag mig en promenad efter ovädret som varit på kvällen och natten med ett rejält åskoväder med tillhörande strömavbrott! då var det dimma och härligt mystisk känsla när solen bröt fram och imse! hade gjort vackra spindelnät och då var det en fröjd att vara fotograf!

Sommaren gör sina försök! lördagen var varm och skön! men idag har det varit regn och höstlikt men rapporter om sommarvärmen är på väg! så dom som har semester kan njuta av värmen och solen! trots allt är det mycket enklare när det är fint väder vad man nu än ska göra!

Semesterlängtan ja det har jag! men det får vänta en tid till! men orken och kraften sinar så man behöver verkligen några veckor avkoppling och vila och ladda upp batterierna igen! och September då blir det semester för min del!, och Peru och till min älskling Maria bär det av, inga stora planer utan att bara vara på samma plats är väldigt gott nog för oss,samtidigt som maria studerar, så kommer bli någon liten utflykt men inget stort planerat.

I peru blir det att uppleva våren så det blir skönt och bra att bara koppla av läsa en eller flera böcker och strosa runt i någon av parkerna! en stor fin djurpark finnes i närheten och andra saker finnes i 11 miljonerstaden  Lima ! men försiktig måste man vara för såkert är det inte och alltid bäst att vara på sin vakt och jag går gärna inte ut ensam där!.

Tack som alltid till er alla som läser mina rader och ser mina bilder, hoppas ni mår bra och haft en skön helg, ta hand om er alla så hörs vi igen, Mvh Stefan









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar