måndag 6 januari 2020

Julen städas ut, tillbaka till verkligheten ögon i nacken

Då har då julen svishat förbi och hoppas vi Alla haft det gott och bra kanske många av er haft långledighet och njutit och laddat upp batterierna till att kämpa framåt påsken! och kanske vallta julskiorna och siktar mot vasalopp och stordåd! en grön vinter har jag döpit min nyårsbild! strålande solsken i en grön och vacker skog och allt annat än vinterkänsla i den bilden! jag har ätit julskinka och druckit julmust och kurerat mig och livet går framåt och åt rätt håll i alla fall.

Tllbaka till verkligheten jo! efter nyår så var jag tillbaka i arbetslivet igen även om Armbågen ömmar och värker så är det bäst att sitta upp i sadeln igen!. Elbilen eller moped kanske det är väntade på mig och det susar fram i mörkret med mig bakom styret! men ska erkännas att jag tittar väldigt mycket mer runt omkring mig vad som kan döljas där ute i mörkret! och ögon i nacken skulle behövas man vet aldrig vad som finnes bakom nästa hörn eller trappuppgångar som ej är låsta! men jag tog steget ut i mörkret och det lär nog bli bättre med vad tiden lider.

Hatten den har varit nära att blåsa av då det har varit en väldigt vindrik avslutning och början av det nya året, och igår kväll under ca 2 timmar så hade vi snö! men det övergick i regn och när jag vaknade så var gräsmattan frodigt grön igen! tiden går och jag kalrar mig utan snö! men hur går det med alla vinteraktivteter och alal dess skidor som finnes får nog stå kavar i alal förråd, jag vet inte hur långt upp i vårat avlånga land vi behöver komma för att hitta snön!

Nu har jag bokat hotellrum inför svenska rallyt så jag hoppas vintern och snön kommer till det är dags för att gasas i värmlands och dom norska storskogarna.

En söndags promenad blev det igår! jo då var det söndag och det känns som söndag idag med då jag inte behövde jobba under natten så min sjukledighet den började med ledighet! och promennaden den blev i till och med lite sol och helt vindstilla så jag njöt av friskluft och gröna skogar! det är väldigt mycket kvar av färger i skogen och det blir vackert när man hittar det småttiga i skogen och naturen!.

Tour de ski har avjorts och dom kämpade uppför slalombacken och det känns nog i alal dess ben och lungor, och jag tittade desperat efter Blomkvists Löpare men jag kunde inte se några denna tour de ski vecka heller men däremot såg jag många skidåkare! vintersportens sköna underhållning njuter jag gärna av på tv apparaten, sjidåkning på riktigt var det tyvärr länge sedan jag ägnade mig åt tyvärr så bor jag i fel landsända för den verksamheten .

jag bjuder på lite naturbilder från gårdagens promenad och önskar en fin ondag till er alla











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar