onsdag 1 januari 2020

Nytt år! solen sken på sista dagen.Nyårsrace Avslutade året,ingen bingo!

Då var vi inne i ett nytt år igen! tiden den verkligen springer i väg fort och vi blir bara äldre! njae vi blir nog många erfarenheter rikare med, Jag tror vi alla upplever upp och nedgångar under ett år, är bara att ta med sig det goda och lära sig av det som har varit mindre bra.Nyårslöften kanske är många som ger men jag har inget som jag riktigt vill uppnå!.

Motionera borde jag göra men jag vet att jag är för lat att ta upp det igen så ingen mening att lägga det som löfte!. Att vara snäll och glad! jo men det försöker jag alltid vara, så nej inga nyårslöften för mig! och till era lal som gav löften lycka till med dem!

Solsken! ja det har inte blivit många timmar som blivit uppmätta under avslutningen av året så då var det extra skönt att 2019 avslutades med fint solsken och rena vårkänslorna till temperatuen! Grisgalten och Suggan Ja! så var namnet på nyårsracet i Enduro som avgjordes vid gröndals motorstadion mycket mindre trafikkaos var det när jag skulle in och parkera var inte samma publik tillströmmning som det var när kåsan kördes för en dryg månad sedan! och som någon utryckte sig mer fotografer än tävlande! så illa var det nog inte utan en väldigt trevlig och lagom tillställning

Skönt är det att börja vara tillbaka som vanligt igen att komma ut och träffa folk igen och utan ha den rädslan som funnits.Jag kommer nog alltid att vara mer försiktig men att låsa in sig och sitta i soffan det hjälper nog inget, så var väldigt bra att ta sig i kragen och vara ute och mingla med trevlig folk och på saker som man verkligen trivs med, kamera i högsta hugg trevlig folk och solen sken! så det var en bra avslutning på året för mig! tack till er som jag träffade i skogen och som alltid det är det som ger energi till livet att umgås med likasinnade

Nu är det bara några timmar till jag ska ta mig ut i natten och jobba igen! och jag hoppas inte mörkret ska skrämma utan att det ska flyta på och komma igång utan problem det som alltid har varit en självklarthet det kan få sig en törn, Men jag brukar kämpa på med det mesta så jobbet ska nog fungera och skönt att igen lämna något bakom sig och mot det som ska vara ett liv som förut

Bingo! blev nyårsfirandet och det blev på skype! går utmärkt att spela bingolotto på skype tillsammans med Älsklingen Maria men tyvärr blev det ingen vinst; men största vinsten har gjort redan när jag träffade denna glada underbara leende Älskling som alltid gör mig glad och lycklig. timmarna går fort tillsammans och språket blandas med svenska spanska och engelska även om jag har långt kvar till att vara spanskspråkig! så förstår jag mer och mer och det är bara att läsa och studera mera.

Nu blev det den första bloggen för i år och hoppas det blir väldigt många fler, och vill från mitt hjärta tacka alla som läser mina rader och ser mina bilder, är väldigt glad att kunna förmedla mina bilder och äventyr och tankar, God fortsättning på det nya året, Och ta hand om er och era nära och kära


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar