söndag 19 januari 2020

Vårkänslor, sommarskor i frosthalka och fisk försäljare

Vårkänslor och allergi varning i Januari ja ur led är tiden!.Frost och kallt hade det varit under natten och dagen har det varit strålande solsken och känns som det är vår i luften även om det där solen inte kom åt så var frosten kvar hela dagen. Solen den ger energi och piggar upp humöret! ja humöret är oftast uppåt men det har varit mycket grått på den senaste tiden så solen den piggar sannerligen upp.

Det blev en promenad i solskenet och fotografera här hemma i Arboga det har jag gjort väldigt mycket så gäller att hitta nya motiv och en del andra vinklar och vrår när man fotograferar i hemma miljöer, Men det är en utmaning och ger anledningar till alltid fortsätta man hittar alltid något nytt och lär sig något nytt när det gäller att fotografera och allt annat i livet med! alltid lär vi oss något.

Helgen den går fort förbi och jag som då också har endast en dag ledig så blir helgerna extra korta! kanske man skulle finna sig något annat jobb! men det är inte enkelt och samtidigt finnes det mycket fördelar med att jobba nattetid, och jag uppskattar väldigt mycket att vara ledig på dagtid speciellt då vi har våran ljusa del av året. Finnes väl alltid en bak och framsida på allt så är bara kämpa vidare på väg mot nya utmaningar och upplevelser

Sommar skor var jag utrustad med när jag promenerade och dom är väldigt väl utslitna och det var nog inte rätt skor! även om vårsolen strålade så var det i skuggiga partier frost kvar och där jag gick offroad!! ja utanför där normalt folk tar sig fram! där var det halt och nerför en back så fick jag sladd på skorna! tur är jag gymnastiskt lagd!! och landade på fötter utan skavanker men ska nog tänka på hur man vallar under fötterna trots att det känns som vår!

Fisk försäljare är jag inte men jag äter gärna fisk, Maria äter också gärna fisk och fisk köper hon på någon av stadens marknader som det finns gott om i Lima stad i Peru,Senast hon köpte fisk och det var hos den fiskförsäljaren hon alltid köper fisk och där jag också köpt fisk, Denna dag så var det fullt i fisk affären på marknaden så handlarn bad Maria komma bakom disken och hjälpa till! så då blev Maria fisk försäljare! eller i alla fall i packare av fiskpåsar och tog i mot pengar! och betalningen hon fick! en gratis fisk! så går det till i Peru!

Nu är det kväll och som sagt helgen den försvann fort och halvvägs genom januari är vi redan! Vart tar tiden och dagarna vägen! tur är väl att man tycker det går fort vore väldigt tråkigt om tiden stod stilla!.

Tack till er alla som gillar mina rader och mina bilder och tack för alla kommentarer det ger alltid energi till att skriva mer och fotografera mera, Ta hand om er alla och glöm inte bort era nära och kära, God kväll och ha en fin nästa vecka så hörs vi snart igen














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar