söndag 9 februari 2020

Söndags kväll Ösregn och utlovad storm,arbete i polisens sken!

Då var ännu en helg överstökad tiden den går fort och helgen den känns som den är över innan den börjar! en lugn och skön helg blev det skönt att vila upp sig och kroppen, men börjar bli rastlöst när det är väder som det är och alla aktiviteter som kan tänkas besökas blir inställda i helgen skulle det ha varit en tävling i Snöserien! ja bara namnet känns fel denna vinter! men ändock så skulle en tävling i den serien körts i regi av Åbågens mck i dag söndag! men det är nog för alla som vill utöva vinter aktiviteter på dessa bredd grader att invänta nästa års vinter!

Arboga Alpina dom hoppas på vädergudarna och att prognoserna ska vara kallare än vad utlovat och körde igång i början av gångna vecka då det var minus grader att köra snökanonerna i förhoppningsvis att bjuda sportlovs lediga barn på lite snö kul i backen ett hedervärt initiativ men ser ut som väder guden inte hjälper dem på traven med det!

När jag skriver detta så hör jag regnet smattra på fönstret och hörs som ett hederligt ösregn i sommar stil! lite svårt att förstå att det är i början på februari! och storm är det utlovad så kan bli en spännande natt i ösregn och vind!.

Min Maria hon har nu fullt upp med att färga hår! i sina studier så har hon kommit till denna del av hår klippningens konst! men att hitta modeller är inte alltid så lätt! så Maria far runt ute på gatorna och kollar personers hår om dom kan vara bra till att vara modell! och frågar om dom vill ställa upp! oftast är det tveksamt men när dom får reda på att det är gratis så då går det lättare!!.

Att arbeta i nattens mörker är oftast lugnt och skönt och jag är van vid mörkret även om jag nu är mycket mera försiktig och alltid ser mig för en extra gång vad som rör sig runt knuten eller om det kommer någon i natten! när man varit med om ett överfall så tror jag det alltid kommer sitta i bakhuvudet och tror det gör att jag tänker lite mer extra innan jag gör saker!

Natten till lördagen då höjdes pulsen då jag hörde ljud av en bil närma mig och när klockan är 3 på natten så borde det var rätt lugnt! och när polis bussen kom runt husknuten på raggarsladd! Njae! men nästan! det kasade på med bussen i gruset men uppenbarligen var det inte mig de jagade!. De följande 10 minuterna så hamnade jag i polisens sken av bilar! hela tiden vart jag än körde! 3 eller 4 polisbilar plus en polis buss i Arboga är det sannerligen inte ofta! vad dom jagade vet jag inte! dom försvann rätt fort eller om jag inte var i  händelsernas centrum kanske!

Helgen den bjöd inte på någon fotografering men jag håller på att rensa lite i mitt bildarkiv och mycket bilder finnes det och med dom digitala kamerorna så blir det alltid många bilder, och man behöver nog bara 1 av varje bild, när nu kamerorna tar många bilder per sekund så blir det många som är lika!

Jag önskar er alla en fin och trevlig kväll och en bra vecka om den bjuder på vinter eller vår eller snö regn och storm ja det vet vi aldrig, Ta hand om er alla snart är det alla hjärtans dag glöm ej bort er älskling den dagen








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar