tisdag 25 februari 2020

Tussilago och fåglarna sjunger. i stormens öga

Midvinter borde det vara nu i slutet av Februari och meterhöga snö vallar och mycket snö i Vasalopp spåren Men! ja denna vinter den är i mitt minne den minst vinterlika och varmaste som jag kan komma i håg, jag äter semla! blir 2 st i dag på semledagen och Maria i Peru är nog sugen på en semla med! för när hon är här så äter hon semlor med god aptit

Har varit lite uppehåll med bloggen blev mycket med Fotografering under rally Sweden och Samtidigt blev det en överraskande och hastande omläggning på jobbet! jo jag och min elbil far runt omkring på nätterna nu med! men nu i en del nya områden så ombyte förnöjer!

På tal om jobb! äventyr blir det ibland och storm har det varit mycket av den senaste veckorna och för någon vecka sedan så hamnade min tjänstebil! läs elmoped! i stormens öga! och jag var nog lite slarvig; När det blåser och det gjorde det rejält denna natt så kan nog handbroms vara bra att lägga i; när jag kom ner från porten så var bilen borta! ja jävl... bilen stulen tänkte jag men jag stängde av den så då borde den inte vara så lätt stulen!.

Jag vred på huvudet och dä står bilen mitt i gatan långt från porten och bortblåst! tur är att ingen trafik är det i natten och inte hade den kört på någon parkerad bil heller!! så äventyret gick bra denna gång men glöm ej bort bromsen i stormen!

En del promenader har jag gjort när det inte har varit allt för mycket blåst! och både dagtid och nattetid så hör jag att fåglarna sjunger så dom som vi människor har tagit ut att våren redan är här och det är skönt får väl bara hoppas att det inte blir några stora bakslag i vårens tecken, Och vår tecken har jag funnit i Fredags så hittade jag min första tussilago och jag ser i mitt foto arkiv att 2014 hittade jag tussilago 6 mars som jag också tror var ett vår tidigt år.

Blåsippor i backarna de står och det stämmer utmärkt i min speciella blåsippe backe där det brukar vara blått! och tidigt med blåsippor så fann jag dem i går! 24 februari  2 månader efter tomtens besök! så med denna fart så lär vi ha midsommar 1 april! vackra var de och fina blå färg och hoppas nu inte snön kommer och förstör för mycket.

Livet det susar på och jag känner mig rätt återställd igen och armbågen gör lite ont väldigt mycket mer sällan nu, endast att jag inte ännu ägnat mig åt någon kvälls fotografering där brister mitt mod och får nog bli ett projekt längre fram att ta tag i den skräcken, men jag känner mig vid glatt mod och livet det går åt rätt håll, snart är det redan slut på Februari så det är verkligen att tiden och månaderna flyger fram

Jag önskar er all en fin Vår vecka och en fin semle dag och ta hand om er alla och era nära och kära så hörs vi snart igen, lite vår tecken blir det idag från de senaste dagarnas fotografiska promenader

http://www.stefansphotos.se/










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar