torsdag 6 februari 2020

Vårtecken vårförkylning och allergi i februari!

Vårtecken är alltid fint och uppiggande efter en lång vinter, när det börjar växa och gro i naturen och färgerna kommer! men när det händer som nu! i slutet av januari och i början av februari! ja då känns det lite konstigt! vide kissarna dom knoppar ut och björkhängen slår ut! får väl hoppas att inte vintern får för sig att komma nu! när allt redan är på gång!

Bloggen den har varit tyst! men det beror på både Allergi och vår förkylning! Jag äter nu mina allergi tabletter som jag brukar använda i slutet av Mars eller i April! och förkylningen har botas av Te med Whiskey! njae men kanske det lindrade lite finnes nog många olika huskurer vi använder vid förkylningar!

Livet det strubblar vidare och positiva tankar hjälper alltid men oftast finnes det käppar i hjulen som ställer till det men så är nog livet för oss alla, försäkrings kasse hjulet rullar vidare! nu hakade det upp sig på att inkomst siffran hade blivit fel på en ca många kronor uppgett från det företaget jag jobbar vid! och jag fick ett brev att handläggningstiden var 1 månad! Men överraskad blev jag när jag fick tlfn kontakt efter bara 2 dar och nu är det för första gång på väg mot mål! i det ärendet! man ska alltid kämpa väl tydligen finnes det inga genvägar till något här i livet!.

Fotografi promenader har jag varit på mellan halsont och hostan! och det är väldigt omväxlande mellan snö och vide kissar och is och knoppande blad och blommor! har vait några kalla nätter så jag har till och med tagit fram vinter skorna! och det var skönt för det blev kallt om tårna med dom slitna sommar skorna när jag for fram i natten med min elbil!.

Rätt information och väl formulerade budskap är viktigt! när något ska framföras så är det i min värld! självklart att det ska formuleras så allt är ja just självklart! annars skapar det bara oro och spekulationer! senaste tiden har gått åt till att just oroa sig för att vad som verkligen menades med det mailet vi hade fått om vårat arbete! nu när vi verkligen vet vad som händer så var det inget som var något väldigt upp jagande! men om det hade fram gått från mailet från början! ja då hade det besparats mycket tid om mindre med oroande och tlfn samtal! så var noga med vad som ni infomerar om! det som är självklart för budgivaren är kanske inte lika självklart för den som tar emot det!.

Födelsedags firande har vi klarat av på Skype Maria blev ett år äldre eller är det som kvinnor alltid säger dom blir aldrig en dag äldre än 25! Maria kämpar fram i sommar hettan! hon säger att hon trivs bättre i svenska kyla än i den heta peruanska sommar vädret! någon tårta blev det inte! det får vi spara tills vi är på samma plats!

Nu skiner solen och skönt ser det ut att vara! i alla fall om man är på rätt sida om dörren och i detta fall är det på insidan, ofta ser vi ut genom fönstret och det ser strålande ut men när vi vinden nyper i så var det inte så lika skönt som det ser ut!  nu blir det lunch, och nu när bloggen är frisk och kry så hoppas jag det blir mer frekventa bloggar

Ta hand om er alla och ha det gott i vår solen eller i snö drivan var ni nu än befinner er








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar