torsdag 10 september 2020

Hälsoläget är uppåt höst promenad! 5 år utan snus

 Hälsan måste vi ha med oss och och när våra nära blir sjuka då blir inget bra, Nu mår min Maria bättre nu kan hon vara uppe ur sängen och lite energi har hon fått tillbaka, Men denna virus sjukdom Corona är inte att leka med så hon får ta det piano en lång tid och skynda långsamt hon är en energisk person som alltid vill ha saker på gång men nu tror jag nog att hon förstår allvaret och hur sjuk hon varit så hon tar det lugnt, Hon tackar alla som hälsat och skickat krya på sig hälsningar, Det är alltid rörande och härlig att känna stödet från kända och kända personer när det behövs Stort tack ni alla,

Världen den förändras och är med stor tacksamhet att allt som hänt med kommunikation så vi kan hålla kontakten med våra nära och kära vart vi än befinner oss, och det har varit guld värt nu när min älskling varit sjuk och vi befinner oss väldigt långt bort i avstånd men i cyberrymden så kan vi alltid vara nära, Skype whatsapp osv är väldigt gott och kunna använda.

Hotell frukost är gott! men varför är den serverad så sent jämt! fick ånyo lämna hotellet med enbart en kopp kaffe då inte frukosten var lika tidig som jag var tvungen att bege mig! men kanske inte hotellen räknar med att hotellgäster på helger har morgontidiga utsvävningar utan kan ligga kvar i sängen halva dagen!! men men hotellet var fint och jag sov gott till klockan 5 på morgonen och då var bara jag och receptionen vaken!

Höst! är det nog nu är kyligt och mer friskt på nätterna och när jag tog min promenad på dagen så nu faller dom första löven och det börjar finnas färger som förknippas med hösten, En vacker och härlig årstid så länge löven finnes kvar på träden sedan blir det bara mörkt och grått, och efter sjukdoms uppehåll och rally fotografering var det skönt att komma ut lite och fotografera här i staden igen .

5 år! så länge har jag hållit upp med snus nu vet jag inte kommer ej i håg datum men någonstans mitt i september så slutade jag år 2015 med snus till och med nu kan jag känna lite längtan till en god snus men jag ger mig f-n på att jag ska ha slutat för gott, och energin och hälsan blivit bättre njae det vet jag inte men känns fint att inte behöva oroa sig om snuset räcker eller vart jag tappar bort snusdosor och allt detta med att vara beroende av något!.

Tack alla för att ni läser mina små rader, kom alltid ihåg at ta hand om er och var friska så ni kan ta hand om era nära och kära när det behövs, God natt 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar