onsdag 2 september 2020

När man ej kan göra något då känner man sig liten ledsen och maktlös! hoppas min älskling blir frisk

 Att vara miljontals kilometer från sin älskling är smärtsamt i alla lägen, Men ännu värre när hon är sjuk jag bara kan se på hur hon blir sämre, Om jag kunde så skulle jag ta mig över alla jordens världshav byta plats med min Maria jag vill hjälpa jag vill se min älskling le. Men ett virus har tagit över och hon kämpar för att kunna bli frisk och jag kan bara se på, det känns så hjälplöst och hopplöst och ska  aldrig någonsin klaga på småsaker och petitesser här i livet. 

jag hoppas vi alla förstår vilket ont virus vi kämpar mot och hur mycket elände det har skapat världen över, Man känner sig liten och jag tror vi alla som har någon nära och kär som har blivit smittad av detta covid 19 virus kämpar i sin förtvivlan och hoppas på att alla hjältar i sjukvården och i läkemedels branschen snart hittar något botemedel mot detta.

Mina tankar och mitt hjärta är i Lima Peru hos min älskling vi har alltid kontakten med i numera våran mindre och mer nära värld tack vare allt som händer i cybervärlden och det är jag så tacksam för nu när Maria inte är frisk, och ledsamt är det när jag inte möts av ett härligt underbart leende utan en rosslig röst och ett intensivt hostande

För guds skull! NEj jag är inte religiös men tro inte detta med corona viruset är över! håll avstånd tänk på alla restriktioner och var noga med hygienen, när vi minst anar det så är det någon nära som drabbas och vi sitter alla i samma båt vem som helst kan bli sjuk

Ta hand om er alla och uppskatta era liv bekymra ej er över minsta småsak och njut av livet så gott det går och ha kvar all energi och omtanke när det väl behövs, ta hand om din kära och era nära 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar