torsdag 17 september 2020

På benen igen, äntligen rally, tidsbrist och höstfärger

 På benen igen! ja nu är min älskling uppe på benen och det går åt rätt håll är bara att försöka hålla henne lite lugn och skynda försiktigt så det inte blir några bakslag i dessa lömska covid 19 tider, men jag är oerhört glad lättad och kan andas ut lite när nu Maria frisknar till mer och mer, är som vi alla vet väldigt ledsamt och hjärtskärande när våra nära och kära blir sjuka och vi inte riktigt kan göra något annat än att hoppas på att de repar sig.

Att vi lever i en tid där det mesta är upp och ner och vi alla nog mer eller mindre blivit påverkade av detta elaka virus, så vi kan nog inte alls tro att det är över och vi måste alla tänka oss för hur vi beter oss och vara noga med hygien osv kanske det blir tjatigt från dess alla håll men när man ser på nära håll hur illa det kan bli med detta virus så kan man inte var nog försiktig.

Tidsbrist har jag upplevt under de senaste veckorna och så sant som alltid är det inte det ena så är det andra så när Maria piggnade till lite mer och mer ja då hamnade min far på sjukhus och har nu varit där i över en vecka men han blir också bättre och bättre och han hade packat väskan för hemfärd idag när den 3 doktorn ändrade vad de 2 andra doktorerna hade sagt!! men men är bättre att han är pigg och kry när han åker hemåt igen.

Äntligen så har det varit rally igen för min del och det på riktigt när det körs i skogen då är det rally på riktigt, SM tävling var det i Linköping och där hälls det fullt överallt och när det går på tok så gör det ordentligt så var några ekipage som skaffade sig rikligt med jobb. men en gammal sanning så lå läge det är bara plåt så går det att fixa och besättningarna i bilarna var lite omskakade men när det blir riktiga rulltårtor så blir det lite omtumlande.

Så min tid har mest gått åt till att hoppas på att mina nära och kära ska bli friska och lagt ner väldigt mycket tid på fotografering och redigering av bilder från 2 st rally tävlingar, När jag kommer hem från en tävling ja då har ju bara halva tävlingen blivit gjord för mig då återstår det digra jobbet att gå igenom och redigera alla bilder som kan bli både 3 och 4000 bilder från en tävling

Nu är hästen i antågande och vad jag kallar den vackra delen av hösten då vi får all våra härliga , det är ynnest att kunna vandra i staden eller i naturen och se alla dess färg kombinationer som det blir på löven och alla växter, det är underbart att se vad naturen kan åstadkomma och vad vi kan ta del av,

Torsdag kväll och ännu en vecka har flygit fram och det är bara hålla i sig och hänga med igenom livet och se vad det för med sig, som alltid så är det både upp och ner i våra liv, men vi måste le och ta till vara på vad vi kan, ha det gott och ta hand om er alla 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar