tisdag 27 september 2022

Ledig helg nattligt ösregn höstpromenad och älg på vägen

 Äntligen en ledig helg och en mycket behövande vilohelg och att verkligen inte göra någonting praktiserade jag den gångna helgen och det gick bra! halva helgen sedan blev jag rastlös så ja! vila behövs men jag är allt för van vi att leva ett aktivt liv så kroppen är inte van vid att vara slö och oaktiv men på måndags morgon läs natt! så kände jag mig piggare så den vilohelgen var väldigt behövlig.

Att bara vara att bara hitta något att slötitta på tv! jag använder nu ju inte tvn så det jag ser så ser jag på dator och när jag hittar helst någon serie som man kan sträck titta så ger det en viss avkoppling och spänning om det är någon kriminal serie helst med nordisk anknytning så dessa streaming tjänster är ju en väldigt bra behållning om det mot förmodan dyker upp en ledig helg.

Ösregn höstpromenader i regn och i sol och Maria var på begravning så livet det rullar på och positiva och negativa saker upplever vi väl alla den som aldrig har motgångar eller negativa saker händer i livet må nog leva ett speciellt och väldigt skyddat liv, Men med motgångar i livet så blir ju framgångar och glädjeämnena i våra liv desto mer uppskattade 

Uppskattat är det alltid när jag har min älskling med på tråden vare sig det är skype whatsapp eller på telefon, Så otroligt skönt och lätt när nu man kan vara vart som helst i världen men alltid kunna vara kontaktbar, Våra språkliga kunskaper stiger ja Marias svenska blir mer och mer ord och menings fylld på svenska och min spanska den tar sig även om det inte går i rasande fart, Engelskan den behärskas i flytande form från oss båda 2 

Att kunna mer en ett språk i våran värld nu känner jag är mycket tillfredställande och jag kan utan att tänka eller känna oro bemedla mig på engelska och föra konversationer om de mesta ämnena så är skönt att inte behöva bli begränsad nu i vårat samhälle när vi ofta kan dyka upp att kunna vara bra med i alla fall engelska kunskaper, Jag hoppas kunna klara mig bra på spanska med.

Begravning är ju inte en positiv händelse men i Peru är det mycket annorlunda med vad tidsrymd att göra mot i Sverige Marias vän/ patient gick bort i lördags efter lång sjukdom och endast Maria närvarande och familjen till patienten var en bit bort men i den sorgliga stunden så gick allt som det ska göra när familjen var samlad, Redan dagen efter på söndagen så var det begravning så det går undan i svängarna med det där , Det är annorlunda vart vi än bor i världen 

Så nu behöver Maria ett nytt jobb och förhoppningsvis så ska det kunna lösa sig på någorlunda snabbt sätt, Tror det behövs som här i Sverige duktiga personer ta hand om äldre och sjuka personer, 

Hösten har tagit sitt grepp om Sverige och man kanske alltid blir förvånad men man blir ju van vid den sköna sommaren så kanske vi alla förtränger att vi går mot mörkare och kallare tider, Nästan frost har det varit redan det var på noll någon natt jag jobbade men redan natten efter var det + 12 så det ändrar sig mycket, Måndagen bjöd på ösregn och en elbils moped utan dörrar då regnar det in men jag och tidningarna var nästan torra hela natten 

Solig höstpromenad blev det i förra vecka och visst kan hösten vara skön varm härlig och alltid färgglad, Energin den fylls på med skön sol och synintryck av härliga höstfärger, Kamerorna dom finns alltid Nästan med mig, Vackert har vi här i Arboga och omgivningarna och många är det som förvånas över vad fint det är här som ser mina bilder, Hoppas det ger någon ström av turist ökning om Bilderna sprids mer.

Något som är på vägen ja det är det ofta och speciellt under mina nattliga turer ut i skogen Rådjur harar och mycket räv finns det och dessa djur ser jag oftast varje natt och är nog mest tur att det trots allt är sällan vi kör på något för det går mycket snabbt när det kommer upp på vägen i natt hade jag ett rådjur någon millimeter från dörren!.

Då var det bättre förra veckan när den stora älgen stod still mitt på vägen då kunde jag bromsa och se den majestätiska  varelsen i någorlunda närhet men tyvärr var den ohövlig nog att försvinna innan jag hann får med en på film!

Det var något från mina tankar och händelser i mitt alldeles vanliga liv, Önskar er alla en trevlig go kväll ta hand om er  














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar