torsdag 15 september 2022

Livet rullar på in mörkare tider, höstkostymen på djur påvägen och glöm ej bort reflexen

 En stundtals het och härlig sommar sitter kvar i minnet och det kan vi leva på långt in i hösten och jag tror jag ej har upplevt dryga 34 grader som det var i slutet av juli här hemma i Arboga på svensk mark förut härligt med hetta men det kan bli för mycket också som när jag bodde i Australien och de var dryga 40 grader under en väldigt het februari månad och det blev till slut jobbigt när man ej kan komma undan värmen någonstans förutom i bilen eller i ett luftkonditionerat köpcentrum.

Men klaga på sommaren ska vi inte göra det var en bra sommar för mig och jag unnande mig nästan 2 veckor semester i början av augusti och bara för att vila och koppla av och det gjorde jag så det var välbehövligt att kunna sova mer än dom 4 timmarna som det oftast bara blir och skönt att vakna på natten och kunna krypa tillbaka i sängen och inte behöva ut i mörkret! på sommaren är det behagligt ljust även under natten,

Fotografering har det blivit under sommaren och både blixt och falsk dimma och härliga vyer har det givit sommaren är en härlig tid att föreviga med kameran, Att fånga blixten är inte det lättast men har lyckats några gånger och det blir mycket bra på bild, Falsk dimma jo! har några bilder som jag fått kommentarer att dimman görs sig så bra på bild och ja det håller jag med om men denna dimma på de bilderna är damm från rallybilar men ser ut som härlig naturbild med dimma!

Fortfarande så är väntan lång på att något ska hända med min och Marias ansökan om permanent uppehållstånd för min älskling Jag vet inte hur man ska göra om man ska skriva mail och visa sig väldigt angelägen eller bara bida sin tid och vänta, Känns som våran ansökan borde vara lätt att gå igenom vi har hållit i hop i 10 år och maria har varit i Sverige sammanlagt 1 och ett halvt år och hon är utbildad och jobbar nu i Peru hemtjänst/äldreomsorg så hon skulle kunna börja jobba på studs om hon fick komma hit!

Det är bara göra det bästa av situationen och tur är att vi alltid kan ha kontakt med allt i cybervärlden tänk om vi hade fått brevväxlat med postverket som leverantör då hade nog förhållandet gått åt skogen,

Mera pengar går åt och mindre matkassar blir resultatet undrar hur de styrande tänker om dom vill svälta och frysa ut Sveriges medborgare! Borde nog gå att på något sätt kunna ta hand om Sveriges befolkning och hur vi ska kunna leva ett drägligt liv 

Promenad till jobbet har nu tack vare vårens trasiga bil blivit en rutin och även om tiden är okristligt tidigt för en promenad 01,30  så vaknar man till och oftast skön och frisk luft vi får se hut det blir i den mörka hösten eller vintern om promenaderna fortsätter, Höstkostymen är redan på mössa vantar och långkalsonger det behövs för det är inte många grader på natten.

Reflexer är dags att ta fram och det är mycket nyttigt at ha på sig för när det är mörkt så är det mörkt och som vi är klädda i Sverige oftast i mörka kläder då är det obehagligt när man får se en gående på obehagligt nära håll bara för att man inte ser dem 

Nära håll har jag varit när diverse kor har tagit sig friheten att bryta sig ur inhägnaden och fridfullt och långsamt vandra på vägen och att tidningsbudet är stressat och sent har inte riktigt bekommit dem! och en skock får vandrade fridfullt på vägen också så sällan är arbetsnätterna tråkiga och det är bra så man håller sig vaken 

Ännu en vecka snart till ända och tiden den rusar fram som alltid det är tur att humöret är på topp och att inte man blir äldre i sinnet, Önskar er alla en trevlig och god kväll ta hand om er alla 







 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar