måndag 19 augusti 2024

Norrskensnätter utan kamera, 118 paket på en natt , Spännande Parkering tyckte poliskonstapeln och tack för äpplen



 Sensommar och återigen i arbete nu är jag skapligt frisk och kry då går det lite lättare med allt här i livet, problemet är att jag vet inte hur man sjukskriver sig så är bara att kämpa på! Maria som är klok hon stannade hemma från skolan och blev frisk på halva tiden mot mig!.

Norrsken kan man nu se igen när mörkret är kompakt och mörkare än på våra ljusa sommarnätter, Jag har jagat bra och färgsprakande norrskens fotografier i några år och fått till några godkända bilder när det har varit ok på vårt himlavalv och någorlunda molnfritt, Förra veckan så slog det till med utomordentligt och härligt färgglatt över hela himlen och kan bara gratulera alla dem som hade möjligheten att fotografera denna ljusshow.

Det är då typiskt att detta hände då jag jobbade och jag var minst sagt frustrerade när jag såg i skyn det vackra och alla färgerna, Men någon kamera hade jag inte med mig! och hade jag haft det så hade nog troligtvis mina tidningskunder blivit förgrymmade på sen tidning! vi får hoppas att det kommer något mer fullträff med norrsken då jag är ledig.

Att ha ett arbete är nödvändigt och bra om man nu inte är rik som ett troll och det är jag veterligen inte, Men är också bra om arbetet är så att kropp, knopp och hälsa klarar av det hela, jag är tidningsbud med utökat sortiment paket, Får man då 118 paket på sitt distrikt plus alla tidningar så då tar det tid och ork och ett väldans spring ut och in i bil och trapphus då jag kör uteslutande i Arboga stad.

Parkering och skällsord genom stängd dörr är något som man kan råka ut för under de nattliga jobbäventyren, I medeltids veckan så träffade jag på en polis patrull då jag klockan 5 i tre! hade minst sagt parkerat mitt i vägen, Då dök de upp och poliskonstapeln tyckte parkeringen var minst sagt spännande, men det var ju bara polisbilen och jag som var ute i natten så vi önskade varandra en god arbetsnatt och fortsatte år varsitt håll.

Skällsord tar jag gärna öga mot öga! Men när tidningskunder skriker  illa valda ord genom låst dörr så är det minst sagt dåligt, Om dom öppnar dörren så kan jag be om ursäkt och förklara varför jag är sen! men alla törs nog inte säga öga mot öga vad de tycker så då gör man det hellre bakom låst dörr, Dom flesta kunderna har mycket god förståelse om man är sen så all heder till dem .

Fotografering har det tyvärr inte blivit så mycket av nu när tiden och orken är minst sagt begränsad, Men lite semesterbilder blev det bland annat när älsklingen Maria blev jagad av en ren! men lockar man med visslingar så börjar både renen och maria att springa, ska försöka få till lite semesterskildringar i några bloggar.

När man bor i en lägenhet som vi trivs förträffligt i, Då är det inte så lätt att ha fruktträd vi odlar lite i krukor i köket men har bara blivit persilja och gräslök, Åter till fruktträd har man inga egen så är det bra när äpple trädsägare lägger ut äpplen för allmänheten utan träd att ta så jag tackar ödmjukast och maria hon gör äpple juice och Äpplekaka som smakar utsökt .

Önskar er alla en riktigt trevlig vecka och fortsatt skön sensommar ta hand om er och må gott 
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar