lördag 3 augusti 2024

Dubbelt däckat! tillbaka i jobb sommar OS och livet har sin gång

 Bloggeriet har varit tyst länge! tidsbrist och energibrist har påverkat allt i vårat liv bloggande och hela närvaron i vad som har varit normalt förut . För i stort alla i arbetsför ålder så är att ha ett jobb nödvändigt och jag är mycket tacksam att jag har ett som jag trivts med och känt att jag kunnat kombinera med en aktiv och inspirerande fritid, Plus att i mån av kunskap hjälpa min Maria i studier av svenska och ta sig in i ett nytt land med alla dess svårigheter och prövningar, Min kära mor behöver lite stöttning i saker med men då har det varit perfekt med lediga dagar.

Nu har då arbets situationen minst sagt förändrats och det tar tid att ställa om livet och inse att ibland är inte allt genomförbart hur mycket man än vill! Min arbetsplats i Arboga är nedlagd! numera utgår jag från Köping! och Arbetsort fortfarande Arboga!. Arbetstidsåtgång från dörr till dörr! ungefär som stav till stav! Ca 22,50 till 05,45 i mycket gynnsamma förhållanden eller 07,30 med plus 100 paket tillsammans med alla tidningar!. 6 Nätter i veckan! 

Så ja numera är mitt liv mestadels jobba jobba jobba! äta och sova, lite justeringar är det i distrikt och arbetsbörda så kanske det kan bli en uns lindrigare men numera är det ett heltidsjobb att vara tidningsbud, Ålder och nattetidsjobb gör det inte lättare .

Så det är en förklaring varför fotografering av natur och motorsport i stort sett har varit nedlagt och bloggen varit mycket tyst! en förhoppning finns att det kan bli i alla fall något under hösten, jag tycker mycket om att skriva! det är mycket skön ventil för mig själv att släppa på tankar och funderingar! sen om någon läser är det ju bara kul .

När man kommer hem klockan 07,30 en lördags morgon efter 8 och en halvtimmes jobb är det inte helt självklart att ge sig iväg på rally eller enduro tävling eller vad som nu kan tänkas finnas på programmet, jag vi kämpar på med livet! förutom att vi nu är dubbelt däckat i dunder förkylning som alltid vi gör vi alltid allt tillsammans jag och min älskling Maria och det inkluderar att vara förkyld samtidigt!, livet är gott och vi mår bra det är bara att ibland är livets utmaningar lite olika stora och just nu är det tiden och orken som spökar .

En liten kort semester har vi haft, 2 veckor från jobb och 3 veckor från skola, Det var sannerligen mycket välbehövligt, ska komma med blogg från våra semesteräventyr, Tyvärr så började jobbet illa med att vara lite utvilad blev mycket fort bortblåst av en förkylning med feber och mycket hosta! och extra allt men men så länge man är på fötterna så är det inte allt för illa.

Sommar OS ser jag inget av! men försöker följa så mycket jag kan på radion och SVT chat någon bixt upphandling av tv Abonnemang enbart för OS nej! tack som ska hålla i under åratal efter avslutad Paris spel vill vi inte ha,

 Radio är suveränt spännande och man får skapa sig en egen bild efter vad som återges i etern, Har blivit radio från annan häftig idrotts tävling under sommaren med! oringen radion är alltid en höjdpunkt och som alltid så rycker det i kompass handen när den otroligt häftiga oringen veckan avgörs .

Gasfoten den är i botten i tanken och finlandskrönen lockade som alltid mycket! får bli en allvarlig fundering om det ska bli någon resa till en av världens häftigast motorsport upplevelse igen! brutalt vad det går undan på skogen där! men är mycket konstigt att vädergudarna alltid kan lyckas med konststycket att skapa regn i massor just i skogarna i Finland just vi vid Rally Finland helgen varje år.

Nu är kaffet slut och söndags morgon gryr, hoppas ni har det gott alla, jag ska vässa logg pennan och förhoppningsvis vara lite mer flitig med att återge vad som händer i livet, ta hand om er alla 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar