onsdag 28 februari 2018

Stortruten finnes överallt, lång natt i bitande kyla, drömmer om värme

Stortruten! ja kanske det är en fågel! men i det fall så menar jag den där personen! som alltid vet lite mer än alla andra och som till varje pris som ska synas och ta över samtalen,oftast så sprider sig den negativa energin fortare än den positiva! och när stortruten tar till orda så kryper det ända under skosulorna på mig och tvingar mig själv att bita i hop och le! Varför finner vissa personer nöje att i varje sak och samtal visa sig lite bättre och kunningare än vi normala personer och med glädje tala om att så skulle hon eller han aldrig göra! perfekt lär jag aldrig bli men ser ner på andra människor gör jag inte och stortruten får gå sin väg och med sin egotripp leva vidare i tron om att dom är lite bättre än oss andra!!

Lång natt i bitande kyla blev det, men blev förvånad själv att det fungerade bra i alla fall och händer och fötter höll sig varma med bra skor och härligt skön värme i styret!, och tiden går fort även om man inte alltid skrattar sig igenom jobbets alla timmar, men jag är nog en överpositiv! person och finnes tyvärr alltför många negativister så jag ser alltid något positivt i det mesta och mitt arbete är kanske inte alltid en dans på rosor men glad och nöjd med att det betalar mina räkningar och förhoppningsvis snart igen när jag har kommit in i allt nytt så ska det ge mycket tid för fotografering och dylikt under dygnets ljusa tider! sova kan man inte göra hela dagarna

Semester ansökan är gjord! och blir 2 veckor i Augusti och 2 veckor i september! lite sent kanske men då är min sköna och äälskade Maria här i Sverige efter avslutad praktik och skolår, och drömmer om en vack på någon playa! eller kanske något annat avkopplande semesteräventyr, drömma måste man alltid göra och det är nog det som får oss att överleva dessa kylslagna och vindbitna vinterdagar, så när jag susar fram i natten så tänker jag på att jag går fram på stranden i playa del carmen! som är ett underbart resemål med härligt turkost vatten och riktigt vit sand som ej bränner upp fötterna!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar