söndag 10 juni 2018

Codriver i rallycross VM! Endast startplattan asfalterad i dito mästerskap

Hell! är i norge och där avgjordes Rallycross VM deltävling 5 och stort grattis till Johan Kristoffersson som är bäst och i bäst bil där är inga tvivel om! Men! rally cross har jag följt så länge jag kan minnas och stort minne är rallycross i Arvika på slutat av 1970 talet med 30000 åskadare och riktig rallycross på grus med figther och omkörningar och inga som räknade några varv i något torn utmed banan.

Kanske behölvs en codriver som räknar antalet varv så inte joker varvet glöms bort! jag minnes när min far la bort noterna på någon folkracebana under ett south swedish och enbart räknade varv! men jag tycker nog att en spotter ska nog inte behövas man ska kunna klara av taktik och anatal varv inifrån bilen! om det nu var Loeb själv eller spottern som glömde jokern det vet jag inte men att räkna till 3 borde gå att klara av!

Snart är ochså rallycrossen ren racing! och det är synd om det ska gå den vägen! racing finns ju redan och banor för det finnes ochså så nu borde ju rena rallycrossbanor kunna byggas och typ med 20 procen asfalt och resten grus, så det inte spårar ur och blir ren racing!

Snart är det dags igen i höljes och hoppas det blir sommarväder och härlig rallycross med som alltid mycket publik och en fest uppe i nordvärmland

Önskar en god kväll och en fin ny vecka med kanske lite regn! MVH stefan

Dåligt med rallycrossbilder har jag så får bli en sommar blomma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar