söndag 10 juni 2018

Sol Sommar och Arboga Karnival, Sverige och Peru lika bra eller dåliga!

Sommaren den fortsätter, men nu har vädergudarna lovat regn! och det kan behövas för nu ser gräsmattorna ut som dom gör på semesteröarna! bruna och förfärligt lite grön färg på gräset! och min måttstock Arbogaån! den börjar sina och se vatten fattig ut igen, så regn behöver vi i massor! och som man säger regna kan det gör på natten!! men si det går inte då jobbar jag och jag behöver inget regn när jag jobbar så bättre det regnar på dagen när jag sover!!

Lördag eftermiddag och 25 års jubileum för Arboga karnivalen och mycket folk var utposterade utefter Nygatan där karnivalståget passerade och säkerligen så var det publik runt hella karnivals rutten, och i hettan så behövde dom som deltog i paraden mycket vatten, och solen den stekte så en keps hade varit bra och haft på sig även om det bara var för en timme i solen!

Alltid är det bra när det händer saker i den lilla staden, och i dom vackra omgivningarna vi har här i Arboga, så jag hoppas ni alla som inte redan varit här kommer på ett besök och upplever det fina vi har här och inte missar Hjälmare kanal när ni redan är här, så det är ett bra semestertips som jag kan ge er bland allt annat fint vi har i sommar sverige

Fotografera har jag kommit igång med igen efter den tröga vintern och våren då min mesta tid gick åt till jobbet,och bra att det är variationer i fotografering ena lördagen är det rallySm och nästa karnival, och i mellan blir det både natur och orienterings fotografering så är bra att man vidgar vyerana och lär sig det mesta med att fotografera, för lär sig gör man hela livet och man blir aldrig för gammal att lära sig nytt! och vi måsta alltid komma ihåg att livet är kort! så sluta gnäll och upplev livet och allt som vi kan njuta av!

Fotbollsmatchen slutade nog på bästa sätt! så både Maria och jag kunde vara lite nöjda! men nog var matchen både seg och lite tråkig hade nog väntat mig mer fart från dom kvicka Peruanerna, men man ska nog inte rikera så mycket när det bara är en knapp vecka innan VM börjar, men hade varit en höjdare att sett matchen på plats på ullevi! och många europa boende peruaner hade sökt sig till Göteborg för att se sina landsmän spela fotboll, men jag får vänta till i augusti tills min kära maria är tillbaka i Sverige, och denna gång får hon se och uppleva hösten

Önskar er alla som läser detta en fin lugn och skön sommar dag, njut i solstoen eller på stranden eller vad ni nu hittar på att göra under dagen, Vänliga hälsningar från Pettersson












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar