måndag 30 juli 2018

Närmare semester! in i dimman! sophantering utanför dörren!

Så var då en ny vecka startad! och hoppas den går fort som vanligt! inte alltid som man hinner med allt, och dom senaste veckorna har varit så hett! så man inte orkat gjort något mer än vad som är nödvändigt! nu vänter jag på 9 Augusti då min kåra Maria anländer från Peru och 20 augusti då jag börjar mina 4 veckor semester! och på något sett känns det skönt och ha semestern kvar då det under Juli har varit för varmt för aktiviteter! så då kan man göra saker när det är lite svalare men ändock normalt och fint väder! vem kunde ana i början på maj! att denna sommar skulle hålla i sig och vara så här under hela sommartiden!!

Lite regn och svalka och mycket åska kom det under helgen och det är väldbeövligt för allt och alla! och hoppas det nu hjälper Bönder och brandbekämpare åt rätt håll i alla fall och att det nu går att släcka eldar på naturligt sätt, och att det någongång börjar växa på våra sädesfält och åkermarker!

In i dimman! ja under natten var det dimma och lite svårt med sikten i mitt arbetsfordon men det gick bra och hem kom jag under denna morgon med! när jag jobbar och jag besöker ofta trappuppgångar och inte alltid man känner sig bekväm med att gå in överallt!jag har väldigt svårt att förstå varför sophantering sker utanför dörren! tills på morgon när soppåsen tas med i samband att personer lämnar lägenheten! kan ju knappast vara hälsosamt! att sprida den lukt och jag känner det som en santitär olägenhet när man ska ta sig upp i trapphusen med mer eller mindre olämåpllig lukt! stank! är vi för bekväma för att ta oss ut till sophanterings sationen som oftast inte är långt från trapphus dörren!!

Var alltid rädd om er och era nära och kära, det är så lite som skiljer ett underbart liv och till ett liv med sorg och katastrofer, ge varandra beröm och komplimanger! och ta hand om varandra,tänker på det som hände med Norges skid idol Vibeke Skofterud förfärligt tragiskt, och vi alla ska vara rädda om livet och våra nära en olycka händer så lätt

Ha en fin dag och en skön sommar vecka tack för att ni läser mina rader, lite blandade bilder från mitt stora fotoarkiv blir det idag, då jag inte fotograferat så mycket i hettan som varit!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar