onsdag 25 juli 2018

Sommarhettan fortsätter! Tack till alla! och tillsammans kan vi göra mycket! Oringen radion underhåller! Lokal sport i lokalblaskan!

Sommar! ja det har vi verkligen fått! och många av oss njuter och underhåller solbrännan och plaskar runt i vattnet på våra badplatser i vårat avlånga land! och vi som jobbar och står i vi pustar i värmen och förhoppningsvis dricker mycket vatten och producerar det vi ska göra!! jag Jobbar mot min semester som infinner sig i slutet av augusti! Och tur har jag när jag i natten far runt på min jobbrunda! då är det svalt och skönt och inte några större problem med värmen förutom när man ska in i trappuppgångarna!! då slår bastuvärmen i mot en! men ute i friska luften så är det skönt och svalt i nattens mörker! ja mörkare blir det!

Alla kanske inte har tid att njuta av sommaren och värmen och då tänker jag mycket på alla dom som kämpar med alla bränder i våra skogar och marker, och som jag skrivit förut alla tankar och heder till er som på något sett är inblandade i att hålla koll och försöka bekämpa naturens lagar med eld och värme! allt från brandmän/brandkvinnor!! heter det så! och till alla som är inblandade och till all hjälp som kommer utifrån!,

 Jag tror och känner att alla vi som ser på nyheter eller hör på nyheter stämmer in med vad jag skriver! vi kämpar och jobbar tillsammans och fortsätter vi så i sverige och det tankesättet så kan vi fixa vad som helst! släng all prestige och hjälp varandra! En fortsättning av vad vi såg vad Sverige presterade i Fotbolls Vm  så hjälp varandra och ta hand om varandra så kommer vi långt tillsammans och vi som inte är i närheten av några bränder är med er alla i tankar och stöttning!

I soffan sitter jag! men med hjälp av Oringenradion så känns det som jag är i Örnsköldsviks femdagars skogar! det spritter lite i benen och sportidentpinnen är redo! så kanske det kan bli lite comeback någongång! får ta mig i kragen under hösten med lite veteran orientering! och Stort tack till en väldigt fin och underhållande radiosändning känns som man är mitt i smeten och i oringen pulsen! och härligt bevis på orienterings bevakning i nyhetsflödet! MEN MEN

Lokal sport i lokaltidningen! ja det borde vara en själklarhet! men den lokaltidning som jag har tillgång till där lyser lokal idrott väldigt mycket med sin frånvaro när det gäller idotter utan boll och utan skridskor!! och definitivt inte någon oringen eller orientering skrivs dets om Så stor skärpning till Lokaltidningen! det pågår en stor orienteringstävling! som heter oringen med mycket lokalt deltagande! kanske skriva om det istället för! inköpta reportage om fotbollsövergångar till italien osv!!

Nu ska jag ta mig en tur med min kamera frisk luft i hettan behövs, och alltid hittar man något spännande att föreviga, ha en bra dag i solen vart ni än befinner er och stort tack för att ni läser mina rader, bilderna idag lite smått och gott från mitt arkiv







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar