måndag 11 februari 2019

Vädret det är knasigt! ena dagen hit nästa dit!

Vädret är ett kärt samtals ämne, och det styr mycket av våran vardag! och när vintern den kom och det blev snö så blev det vackert och fint och när väl snön är på plats så då är det inge problem! men som det varit nu så snöa det ofta och rikligt under några dagr och då blir det ill att pulsa i snön! och halka fram! och blir det kallt på det så då fryser man!! och sedan så då blir det vårvärme! ja då ska allt bort igen! och då blir det ännu mer problem, halt och is och sjöar och besvärligt att köra och gå! ja man ska alltid ha åsikter om vädret! men nu har det var väldigt mycket fram och tillbaka! så nu är det nästan grönt igen!

Dagarna och veckorna dom flyger fram och bra är väl det! men ibland så hinner man inte riktigt med, och att reflektera över vardagen vad gör man av livet! jobbar äter och sover! ja kanske lite mer hinner rman med, men trötthet och ovanstående väder! gör att man under lediga stunder behöver lite vila och avkoppling med, och när man jobbar 6 nätter/vecka så blir det inte så mycket fritid över!!

Men lite fotograferande har hunnits med och med mycket snö ch när det varit mörkt och medans det smälter, och alltid blir det olika bilder is amma miljö även om man sett sakerna miljöerna eller vad nu man fotoar, så blir alltid bildern annorlunda och man kan prova olika inställningar och vinklar! så även om jag fotat det mesta här i Arboga många gånger så blir sällan bilderna samma! och det är mycket det jag tycker är tjusningen med att fotografera att få till olka bilder fast på samma saker eller platser!!

I morgon tisdag så ska jag hämta min kära Maria min älskling! det blev lite ändringar i planer för skolan! så då passade det bra att hon kommer hit nu och jag åker till Lima Peru under hösten! så då får jag med mig min vidofilmare till rally Sweden! och är skönt med sällskap i rallyskogen!, hoppas nu det blir is på vägarna och inte kanot! risken med väder prognonser på 7 grader varmt att det kan bli besvärligt på vägen! både för tävlande och publik! så hoppas på kalla nätter och inte så varmt poå dagen!.

Lite bilder från första delen av februari ska jag bjuda på! önskar alla en god kväll och alltid stort tack för ni läser mina rader och ser mina bilder, Mvh från Arboga








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar