torsdag 16 april 2020

Det blommar och det blåser!: luften den gick ur och djuren har förkörsrätt!

Våren den blir mer och mer här! det blommar och det växer så det knakar.Gräset det blir grönare och det blir längre och kanske det är snart dags att trimma gräsklipparen och ta ut den för en första tur i gräset.Frukt träden de blommar i all prakt och det skänker många ljus glimtar i dessa dystra tider.

När jag går mina fotografiska promenader och samtidigt insuper god frisk luft så håller jag mig för mig själv och underviker blanda mig med folket! och det inte för att jag är bättre än andra eller på något sätt fisförnäm av mig! när covid19 viruset är borta så stannar jag gärna för en pratstund eller tar mig igenom folkvimlet men nu ska vi nog hålla oss för oss själva.

Blåser gör det mer och mer och oftare kanske det betyder samma sak. ja ja hur som helt så känns vinden i håret njae jag har ju inget hår men det viner i knutarna och fläktar på ofta och kanske det rensar i våran luft på ett gott sätt med,Ja vackert är det när det blommar och syn är det att inte alla denna våra kan ta del av allt som händer under den vackra våren,

Många dom får tillbringa tiden i hemmet och ser bara på min Maria att hon börjar bli rastlös efter lång tid i karantän, tur att hon har saker att göra så virkar väskor och studerar osv det gäller att komma på saker att göra, Samma ska är det med att skriva bloggen det måste finnas något att skriva om annars blir det lite tråkigt! men när jag väl tar mig i uta att skriva så flyter det på,kanske det sitter kvar sedan skoltiden på forntiden! när jag skrev och skrev och mina lärare sa att jag hade livlig fantasi! så är väl bäst att uttnyttja talangen!.

När man ska starta sitt arbetspass så finnes det energi och arbetsmoral för att göra ett gott jobb.Men ibland så går då luften ur på en gång! och så var det denna gångna natten och lagom pigg och ny nyvaken när man ska rulla ut tjänste fordonet och det är punktering. inte riktigt den start man vill ha på arbetspasset jag försökte då få i luft men det sluta med att det lilla luft som fanns i däcket försvann så då blev det punktering på riktigt! så tur var väl att det var torsdag och den andra el mopeden var ledig så jag kunde ta den.

När jag väl kom igång med arbetet och nyfunnen energi så blev det att lämna förkörsrätt åt diverse djur som tydligen inte har någon trafikvett alls. igelkottarna har vaknat och 2 st vid olika tillfällen skulle prompt över gatan precis framför mig och haren den höll på att trassla in sig i hjulen på bilen så gäller att se upp i staden när djuren ska fram!.

Ännu en vecka har snart kommit fram till sin ände och livet det går vidare för mig personligt är det ungefär som vanligt jag är frisk och pigg och arbetar som vanligt och mina nära och kära är i så god kondition som dom nu kan bli så jag kan skatta mig lycklig, men många andra har det svårt och vi måste alltid komma ihåg att hjälpa och tänka på och finnas till hands på något sätt som nu är lämpligt så att vi alla har det så bra vi kan både nu och i framtiden .

Jag tackar för mig nu och återkommer när det har dykt upp något som är värt att skriva om, ta hand om er alla och tänk friskt och sunt så blir det nog bra i slutänden.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar