tisdag 7 april 2020

Om inte vi svenska visste att det är på riktigt! så måste vi nu F.. ta detta på allvar nu

Att inte inse och förstå! att bara göra som flocken gör! om dom andra gör så kan vi göra! assåå! gällde det mig med jag trodde det gällde alla andra! skärpning nu för... om nu inte det ska bli total katastrof! norge börjar planera hur och när dom ska återgå till det normala och här i sverige skjuter sjukdomsfall och dödlistan i höjden och vi svenska bara fortsätter livet som vanligt och bara ojjar oss för att det är många som dör.

Men strosa i grupper i solen ooch att dricka öl på utserveringar åka till lantstället osv osv det är en självklarhet! i norge är det hyttförbud du får inte åka till lantstället.I min älsklings stad Lima Peru där patrullerar polisen på gatorna annars är det dött ute.Min maria är häpen hur vi kan bara fortsätta leva utan skarpa restiktioner här ! När ska vi svenskar förstå att detta är det närmaste en krigssituation vi kommer komma.

 Vi kan inte bara förlita oss på att alla andra ska göra något! gå till er själva och fråga måste vi nu under denna kris!! gå på krogen,strosa i folksamlingar uppträda som flockdjur! denna lilla tid som vi nu kanske Behöva avstå vardagslyxen och leva lite i misär och stanna hemma så gott det går, använd internet och alla andra bekvämligheter vi har för att hålla kontakt med familjen!.

Om ni inte visste förut så är det nu jävlar i namma på riktigt, visa nu att ni är riktiga personer och vill ha vårat fantastiska sverige på fötter även efter corona krisen! lyd då restriktioner och rekommendationer och hänvisa inta bara till! att alal andra gör eller jag trodde det gällde alla andra!!! Glad påsk och förhoppningsvis vill jag i framtiden säga trevlig midsommar men det är till oss alla svanskar och ta tag i situationen! allt är inte roligt i livet men nu måste vi göra detta tillsammans
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar