söndag 19 april 2020

Sommar skodd tidig aprilmorgon 78 år ung! Rekord på hemsidan

Så var då den korta helgen snart till ända igen och bara att ta sig an en ny vecka med nya utmaningar och överaskningar. solen har skinit och även om blåsten är envis så har det varit lite vårvindar och vårkänslor så är skönt att känna att tiden den går åt rätt håll.

Bilen den är nu sommar skodd och bilen den är inte min utan mina föräldrars men hur som haver så är det nu rätt under fötterna på bilen

Denna gång var vi bekväma och lät de på gummi verkstaden göra jobbet och 200 kr är det värt i stället för att kräla runt med hjulen och få dem på plats,Tyvärr så börjar min nacke och onda rygg göra sig mer och mer besvär och jag är nog gammal! och varför ska hjulen vara så stora! taka vet jag hund koje hjulen på tio tum som man kunde använda till skott kärran med!.

Fotbolls vm är nu på tv! kanske blir det så nu med sporten repriser kommer snurra på tv kanalerna och hoppas att vi ska återuppleva spännigen och dramatiken,och i dessa dagar så är det bra att det lättas upp stämningen med lite gamla rysar höjdare inom sport världen så all heder till tv sporten

Tog mig en tidig promenad i ensamheten efter avklarat arbets pass i lördags morse.solen den gick upp och väldigt vackert var det över arboga himmel och fint när solen går upp över arbogaåns flöde och kan bara konstatera att jag bor i en vacker stad, och i morgon solen så kan mycket spännande hända och fåglarna är vakna och de flesta människorna sov sin skönhets sömn så blev en skön frisk promenad innan jag ringde min älskling i Peru innan hon skulle sova.

Det blommar mer och mer så Våren den är på verklig ingång och det är skönt med lite varmare vindar och att det blommar och dom vackra färgerna de behövs verkligen, att kunna föreviga våren är en ynnest och vi ska vara lyckliga att vi har våra 4 väldigt olika årstider som vi kan njuta av, finnes andra länder där det är betydligt mycket mindre skillnad och ser mest ut på likadant sätt året runt.

Idag är det min fars födelsedag och 78 år ung! ja kanske åldern gör sig lite påmind men trots allt och all krämpor så är han på benen och idag blev det en rullator promenad på bemärkelsedagen och han och vi alla andra kämpar på vidare i livet, och positiva tankar kommer vi alltid långt på. Stort grattis till min far på din dag.

Kvällen den närmar sig och snart ska det ånyo bli nya språk lektioner och jag hoppas komma närmare att kunna tänka och konversera mera på spanska. men spanska där använder man mer ord än i svenska! men tror nog vi inom sinom tid ska kunna titulera oss 3 språkiga både jag och min Maria.

Sist men inte minst och det var så litet så jag glömde bort det! Stort tack till er alla som besöker min hemsida väldigt nära 7000 unika besökare var det förra veckan och det är nytt rekord, Nog kan det synas vara väldigt blygsam siffra men jag är väldigt glad för att så många ser mina bilder och läser mina bloggar på min hemsida och det gör att man med ny energi lägger ner mycket tid på det

Önskar er alla en fin trevlig söndags kväll så tar vi nya friska tag nästa vecka, ta hand om er alla , Stort tack för att ni läser dessa rader









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar