söndag 12 april 2020

Glad påsk tiden går livet står stilla, doft av vår

Glad påsk! ja kanske lite sent men påsk helgen den fortsätter ända till måndag; skönt med lite ledigt och lite god påsk mat! en upprepning av julbordet blir det till påsken och det smakar alltid lika gott och bra och samma misstag gör man alltid att äta för Mycket!.

 Stilla veckan kallas det och det passade bra på Lördagens jobb det var verkligen en stilla natt och kanske även corona virus lugnar ner buset på nätterna var en lugn! natt jag till och med hann med och andas lite vilket oftast man inte gör en vanlig natt då det alltid är fullt sjå och hinna med allt innan tiden är slut!.

Men natten var lugn och inget bus och rackartyg såg jag! förutom att de ny planterade av kommunen blom lådorna var naturligtvis någon klåfingrig varit på men denna gången var blommorna kvar men jorden hade kastas ut! varför går dom inte till någon som behöver hjälp med blom planteringen i stället för att förstöra det fina som folk lägger ner sin själ i!.

Solen den lyser nu tror jag! påskdagens förmiddag en god natt och en lång sömn dom få nätterna man kan sova är det bäst att sova länge!. kanske den kan bli någon promenad under måndagen någon dag kan man kanske vara lite slö och bara koppla av!.

Skärtorsdagen då blev det en lång promenad och i naturen så går livet på som normalt inget covid 19 som stör livet bland blommor blad fåglar och övrigt,och alltid en energi höjar att komma ut i den lugna tysta naturen endast så kvittar fåglarna och denna promenad så träffade jag en ivrig och energisk hackspett som oförtrutet jobbade på

Tiden den går ja det gör den sannerligen men också känns det som på något sätt livet står på paus och stilla nu.alla planer som man har och alla evenemang som man planerat att besöka och uppleva är flyttade eller inställda gäller att bara ta sig igenom dagen. Se till att man mår gott och bra och på något sätt skjuta undan tristessen som blir eller oron man känner att någon nära eller jag själv ska bli drabbad. så är nog bara att inse att 2020 blir något av ett förlorat år och hur lätt allt kan ställas på öronen hur hela världen är väldigt sårbar .

I det stora mörkret måste vi på något sätt se något ljus och finna lite skratt och ljuspunkter håll kontakten med era nära och kära använd våran tids alla uppfinningar med sociala medier och kontakt lösningar ge dina medmänniskor lite ljus och uppskattningar nu i påsktider men över den sociala världen,.

Tänk på att när allt detta är över så ska vi göra allt det vi glömmer bort i den stressade världen vi lever i! Det är alltid lätt att glömma bort och ringa hälsa på eller uppskatta våra nära och kära och när det är för sent så då är det för sent! så uppsakkta den du tycker om när den finnes till hands.

Skype där håller jag och min älskling Maria alltid kontakten och även om det nu är lite skakiga ledningar! när alla dom 11 miljonerna i Lima inte kan gå ut och dom ska använda skype samtidigt! så fungerar det bra och vi tillbringar många timmar tillsammans i cyber världen och vi har många planer och drömmar. drömmarna blir lite senare lagda nu när Maria skola är inställd tills vidare och karantän reglerna är till och med april ut! men någonstans i framtiden hoppas vi kunna leva tillsammans och på samma plats.

Äventyr kan det bli i cybervärlden med och på påskaftonens cyber stund såg jag Marias ansikte bli stelt och sedan skrek hon Fire! och nästa sekund så tutade ett antal brandbilar förbi hennes hus där i Lima och vi kunde se brandrök och eld stiga upp i skyn så alltid händer det något äventyr! nu var nog branden ingen farlig och snart var den släckt och var ändock på behörigt avstånd från Min Maria

Doftar Vår gör det nu när allt ska vaknas upp från förra året, bladen ska bli gröna och blommorna ska blomma  .doft av vår är det sannerligen och det i dessa tider hoppas jag kan pigga upp och jag njuter av doften och av allt som blommar och blir vackert.trots att jag lider av kraftig vår allergi och våren också är min fiende! men man måste på något sätt njuta och stå ut blanda all nysande och snörvlande.

Jag önskar er alla en fortsatt fin och glad påska ta hand om er alla, lev livet med sunt förnuft och använd förståndet till att ta oss igenom detta tillsammans, Tack för att ni läser mina rader och ser mina bilder









.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar