fredag 28 augusti 2020

Negativt blev positivt och det var Negativt! kallt om benen, Ledig helg blev det!

 Negativt corona test ska vara bra då är man inte smittad. men i detta fall så blev testet gjort för tidigt enligt läkarna så det negativa blev positivt och det var inte alls positivt! kanske detta blev krångligt enkelt och förtydligat så har min älskling Maria blivit smittad av corona viruset och mår mindre bra, Det känns väldigt frustrerande och lite uppgivet och ledsamt när jag nu är här! och Maria är på andra sidan jorden.

Vill så gärna vara närvarande och kunna hjälpa när hon mår dåligt. Men en liten tröst i bedrövelsen är att vi kan ha mycket kontakt nu när cybervärlden är som den är, jag hoppas av mitt hela hjärta och hjärna att min ängel snart blir pigg och frisk och det lilla viruset som orsakat så mycket smärta försvinner och jag kan se hennes härliga leende igen.

Jag hoppas vi snart kommer att kunna bo och leva tillsammans på samma sida jorden, det är alltid lättare att kunna ta hand om varandra när det inte skiljer världsdelar och världshav oss i mellan, nu under dagen är det lite bättre och hon har sovit nu för första gången på flera dygn så kanske det är ett gott tecken 

Kallt om benen har det blivit under veckan från sommar hetta till kalla nätter blev det väldigt fort och jag var inte lika snabb att byta shorts mot lämpligare kläder när temperaturen på morgonkvisten var ca 4 grader plus! alltså bra mycket kallare än vad vi hade i vintras!, men temperatur skillnaderna ger härligt friska och vackra mornar med den mystiska vackra dimman som lättar när solen den går upp, Mörkt blir det snabbt bara någon månad sedan så blev det knappt mörkt men nu känns det som det är kolmörkt ute natten.

Ledig helg blev det hade planer för helgen men tyvärr kom dom på skam! men den som väntar på något gott kanske kan vänta, och som nu läget är så känner jag att min energi är bättre att ge till förbättrad hälsa och snabbt tillfrisknande för min Maria, Fotografering det finnes alltid tid för och alltid finnes det spännande saker att föreviga, Hälsan och våra nära och kära går alltid först.

Men för att tänka på lite annat då och då så kan det bli någon promenad och då med kamerorna till hands och är alltid härligt skönt och vackert på morgonen alltid så hittar man något spännande och dom bästa bilderna blir då aldrig fotograferade! som när räven lekte katt och råtta med musen! när jag hade fått fram mobil kameran  då hade både räven och musen försvunnit!! i dag på morgonen så poserade rådjuret för mig och så lite påkommen ut när den stod i en trädgård och hittade säkert något gott och smaska på!

Jag önska er alla en trevlig helg och kom i håg att hälsan den är alltid skör och livet måste vi vara rädda om, ta hand om er och alla era nära och kära, 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar