tisdag 16 februari 2021

Blåbärs semla! på semledagen, Älg och hund på vägen! värmebölja på gång

 Semle dagen var det och tänk när det var enda dagen man åt semla på nu är det snart så man kan köpa semlor året runt eller åtminstone från nyår! och smaker finnes det som alltid när något blir populärt i all oändlighet och idag då provade jag blåbärs semla som smakade väldigt gott och friskt lite sommarsmak men isen i grädden var ju inget bra men den slank ner och smakade gott, men original semlan den är nog tillsammans med den med vanilj det jag tycker mest om kanske jag hinner äta någon mer innan semle säsongen är över runt påsk, och som tiden springer iväg så är påsken snart här som i år infaller i början av april.

Alla hjärtans dag inföll under söndagen och ja att ha en särskild kärleksdag och hjärtans dag är bra men jag tycker vi ska visa mer kärlek och använda våra hjärtan mycket mer ofta och naturligt, ska inte behövas uppmanas till att visa uppskattning kärlek och använda våra hjärtan, mer kärlek ömhet kramar så blir världen och världens befolkning snällare och godare och det behövs 

Rensning kan vi göra i hemmet i garaget och vart det än nu behövs jag rensar bland mina foton och mycket minnen kommer upp och bilder som jag aldrig sett innan! med dess digital kameror kanske det till och med blir bilder som är onödigt tagna för just den delen att man alltid kan radera dem men kanske bilderna skulle bli ännu bättre om man kände att jag bara har en viss mängd foton jag kan använda, nu blir det många bilder som man inte ens tittar på, så ibland är det bra att städa ut lite bland bilderna med och då minns man tillbaka 

Mina tidningsrundor är sällan långtråkiga att hålla reda på brevlådor tidningar och paket är en sak nu börjar jag så smått lära mig hitta men det dyker upp nya brevlådor och extrarundor så på 12 mil eller mer är det svårt att lära sig alla vägar och stickspår på drygt en månad och tack för den som uppfann GPS utan den hade jag varit oändligt sen och vilse varje natt.

Vilt förekomsten är stor så det behöver man tänka på och man vet aldrig vad som väntar runt näste sväng om det står något där man dyker upp, Jag har lärt mig att en Hund finnes på ett vägavsnitt och den lufsar runt på vägen och den går den går och då får jag Stanna eller åka ut skogen för huden den flyttar sig ej! och har alltid gjort bekräftar kollegor som kört där sedan lång tid tillbaka, Älg var första gången jag såg under mina tidningsrundor och denna hade den vänligheten att passera vägen en bit bort från bilen så jag hann i lugn och ro bromsa och inga missöden skedde

Vinter har kanske inte varit varga vinter men inte så längt bort heller från det och nattetid har det varit riktigt friskt med temperaturer under minus 20 och då biter det rejält, Men nu lovar vädertjänsten med värmebölja framåt helgen! njae kanske inte men det är väldigt skillnad på minus 21 och plus 6 grader så då kan man lätta lite på vinter pälsen men väder går aldrig att lita på och det kan hända mycket framåt helgen 

Ta hand om er alla och tänk på att pandemin inte är över! jag vet det är väldans långtråkigt att inte kunna göra saker eller att umgås och leva ett normalt liv, men att bli sjuk är inte heller något bra alternativ och denna sjukdom kan det gå hur illa som helst med, så det är bara att ta vårat ansvar och härda ut, ta hand om er alla och må gott 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar