torsdag 4 februari 2021

Grattis på födelesdagen min älskling, Rådjuret var på fel plats, Nästan godkänd!

 Ännu ett år ännu en födelsedag, Feliz cumpleanos mi amor, Du är snäll glad och smart du får mig att skratta och bli varm du får fjärilarna att flyga i mitt hjärta, Trots det stora avståndet och ett kämpigt år så är vi alltid tillsammans och din närhet får mig att må bra och se problem och tillvaron på ett annat sätt vi löser dem och pratar om allt och sätter nya mål för våra liv tillsammans, 

Nu är det din födelsedag igen du har hunnit med att kämpa dig igenom Covid-19 och snart fullföljt med väl godkänt din frisör utbildning med stort hjärta och målmedvetenhet tar du dig igenom livet, jag önskar och jag längtar till dagen då vi kan bo och leva tillsammans detta corona virus satte hinder men inte stopp för våra planer , jag önskar min älskling min ängel en fin födelsedag i solen och värmen Lima Peru jag älskar dig alltid mycket 

Solen den skiner och det knastrar under fötterna så det blir nog en promenad efter lunchen vackra vinterdagar är inte så ofta vi upplever så är bäst att passa på att ta kameran och mig själv ut på en promenad man vet aldrig vad man kan upptäcka eller uppleva på fotorundorna,

I skogen är det mycket vilt och man måste passa sig när både det ena och det andra springer över vägarna och speciellt  nu när det är snö då söker sig viltet ännu mer ut på vägarna, Efter Tankning så styrde jag bilen ut mot skogen och innan jag hunnit ut ur gat belysningens sken så då dök rådjuret upp från ingenstans, Tur var det att dieselbilen inte accelererar så snabbt och uppförsbacke så farten var inte hög men kollisionen var oundviklig rådjuret tumlade runt och blev liggande på sidan av vägen.

Jag vände och jag kontaktade de jag borde göra och när skulle jag se vad som hände med rådjuret! då skuttade den rakt ut i skogen den hade skakat av sig smällen och for till skogs igen! polisen eller snarare vilt olyckans person som jag blev kopplad till skulle skicka ut någon jägare för eftersök, Även om man kör försiktigt och är väl medveten om att viltet finnes överallt så går det fort när väl olyckan är framme, bilen den klarade sig bra och chauffören mår fint dvs jag! och rådjuret såg efter omständigheterna ut att vara i gott skick med 

Under resterande tur så såg jag ytterligare 4 rådjur studsa över vägen så till er alla kör försiktigt och var medvetna om att överallt så finns viltet och dom väntar inte på förkörsrätt de springer bara rätt ut!

Nästan godkänd och stort plus i kanten ger jag min mor och mig själv för den bouppteckning  som vi gjorde själva efter min fars bortgång, 9000 kr som jobbet skulle kostat hos en familje jurist eller på andra jurist firmor mer! gjorde vi själva och vi fick den i retur och några små fel som glömt några rutor och annat, Så jag tycker vi gjorde det jobbet bra och sparade in många sköna kronor, Så med noggrannhet och läs igenom allt både 2 eller mera gånger så fixar man bouppteckningen själv trots allt en hel del pengar som företagen vill ha för att göra den åt er .

Jag önskar en god dag i solen till er alla, sköt om er och må gott trots alla omständigheter vi lever i Tack för att ni läser mina rader







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar