måndag 8 mars 2021

Bromsad återkomst till arbetet, en ledig solig vecka med vårkänslor

 Då var man åter i verkligheten och det påmindes man direkt av! bromsen den blev för mycket och elbilen stod där den stod glad och energisk tog jag tag i en ny arbetsvecka men den första dagen slutade inte som jag tänkt mig och jag fick känslan av att min elbil gick trögt kanske den behöver semester också! och vid en av de sista brev lådorna så då tog det tvärstopp och jag fick lämna bilen och gå! tillbaka så blev en frisk och rask promenad i 8 minusgrader tur är att jag har whatsapp och kunde promenera med Maria i gott sällskap trots att hon är i Peru 

En välbehövlig semestervecka har jag haft så är dags att väcka mig själv och bloggen, Väldigt lite semester har jag haft så det passade bra att ta igen sig lite efter den kyliga och hårda februari månaden, har blivit lite skrivande och bara passat på att vila och se på skidåkning från Oberstorf med mycket glädjande svenska framgångar och äras de som borde äras göra valla teamet gjorde enormt bra i från sig och trots det så sticker alltid misslyckande fram! som i vanliga livet då! beröm får man aldrig men misslyckas vi då får vi minsann höra det! all heder och stort grattis till er alla i skidlandslaget 

Våren har gjort sitt antågande i Mälardals området och nu är det bara isen som ligger vid Arbogaåns kanter och förrädisk is på sjöarna och jag är väldigt restriktiv till att beträda isar och nu när det har varit varmt och kallt om var annat så är det nog bäst att hälla sig på torra land, Några promenader i solskenet hann jag med under min lediga vecka men skenet kan bedra! ja solen alltså det ser skönt ut och när man kommer ut så är det snålblåst och nordanvindar så man blir snabbt påmind om att Mars är en vintermånad och vårkänslorna kanske kan lugna sig lite

Vackert och skönt är det i naturen solen den skiner och det ända man här är fåglarna som kvittar men de är svåra att fånga på bild, Vid Tjurlången i Arboga där ser jag ofta dom små vita dunbollarna! stjärtmesar men de är väldigt snabba och förflytta sig och är svåra att komma nära, det vaknar upp i naturen men ännu har jag ej hittat några vårblommor och kanske är det bäst så när det är kalla nätter, snart så dyker det upp svanar och tranor på diverse platser i Sverige så kanske kan bli ett traditionellt besök vid Tysslingen och se svanarna det är ett säkert vårtecken 

Nu är jag och mor godkända! några små fel hade vi gjort på bouppteckningen men nu är det klart och så skönt att kunna tjäna in tusentals kronor på att vi gjorde det själv, Visserligen var det mycket jobb och en del saker som gör att man får tänka till, Men min mor fick en prisuppgift på 9000 kr för en bouppteckning på tlfn så då tyckte vi att det var värt att prova själv 

Mars månad har vi avverkat 1 vecka av och känns som tiden den flyger samtidigt som livet står still, inte är det mycket som är vanligt mer än att jag i arbetslivet har jobbat precis som vanligt under hela corona pandemin, men jag saknar mitt aktiva fritids liv med olika evenemang och att träffa kompisa från hår och där, och framför allt så saknar jag min älskling Maria men jag hoppas det reder ut sig och vi blir vaccinerade och kanske vi kan fira jul tillsammans så är bäst att hålla uppe hoppet och tänka framåt 

Önskar er alla en fin vecka ta hand om er alla och tappa inte hoppet om en normal framtid och vardag igen, Stort tack som alltid 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar