måndag 22 mars 2021

Svanar till tysslingen ett säkert vårtecken, polisen på cyckel och grisen tänkte nog nära ögat!

 Vårtecken finnes det många och ett som jag en gång per år försöker skåda är svan ankomsten till sjön Tysslingen vid Rånnesta nära Örebro, det är ett ljudligt skådespel när dom dimper ner i gryningsljuset samma tid och plats verkar det vara för troligtvis är det många av svanarna som varit vid detta rast ställer förut, Denna morgon Torsdag 18 mars så var det strålande solsken och en lite kall vårvinterdag så var perfekt för att skåda svanarna och andra fåglar som använder denna plats som rastplats,

 Fotografera är lättare än att filma som jag fått order av Maria att göra! film till våran youtube kanal behövdes! när dom står still går det bra men att filma dem i flygande fläng det vara mer trixit men lite film blev det i alla fall, Insatta fågelskådare upplyste mig om att det är olika typer av sångsvanar men för mig ser dom ju lika ut alla! men är trevlig att uppleva det på plats och skulle önska vad allt tjatter betyder svanarna i mellan!

Tiden den flyger fram och nu gör våren på allvar ett försök att ta över efter den kyliga vintern men det blåser och fortfarande är det rätt kyligt på nätterna så jag behåller vinter kostymen ett tag till, Ett stort grattis till min älskling nu är hon färdig frisör och hoppas hon kommer att ha användning för den utbildningen som blev mycket längre än vad den skulle ha varit pga av det som nu styr och stoppar det mesta i våran vardag covid viruset

Polisen på cykel ja det kanske man inte ser så ofta men under en arbetsnatt förra veckan så jag träffade jag på en tillfälligt cyklande polis!. Jag uppmärksammade någon som höll på och mekade med en cykel och jag tog för givet att det var min kollega som har sin vändpunkt just där detta cykel mekande höll på. När jag närmade mig såg jag att det var en polis med tillhörande polisbil och kollega.

Den ene provade cykeln de hade hittat och den fungerade tydligen och kollegan upplyste att de jagade en cykeltjuv och hade gott om hopp att finna denne, De önskade mig en god fortsatt arbetsnatt och jag desamma till dem alltid trevlig att träffa trevligt folk i den ensamma arbetsnatten. i tidningen kunde jag läsa att en cykeltjuv var haffad och att cykeln var stulen i Eskilstuna!  Men hade tjuven cyklat de dryga 4 milen från Den Staden! underliga saker händer alltid!

Ibland när det händer saker så kommer rädslan efteråt och du tänker det kunde gått illa! jag tror både jag och grisen tänkte så! i lördags morse, Vildsvinet rusade över vägen och jag tror nog det blev hårstrån i fronten efter den och jag fick använda foten rejält när jag stampade bromsen i botten,

 När jag såg den stora besten försvinna in i skogen då kom lättnaden och rädslan effekten ut i kroppen när det har varit nära ögat! tur att det redan ljusnat och jag fick syn på denne varelse för tror det blir en rejäl smäll och få den i fronten. 3 gången gillt ja så heter det men jag är lycklig att det inte blev så, Det var 3 gången jag var i närkontakt med dessa svarta grisar och vill gärna inte köra över någon.

Nu är kaffet slut och raderna skrivna, Ta hand om er alla och det du planerat att göra gör det nu för vi vet aldrig vad som kan hända i livet, ha det gott och må gott







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar