tisdag 16 mars 2021

Damm blev snö! vårkänslor och vår allergi är på väg

 Som alltid så väntar vi på våren och den kommer och sedan blir det bakslag med snö och kyla och vi blir lika förvånade alla dessa år! men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge eller hur nu det talesättet lyder.

 Tiden den springer iväg i dessa corona tider och vaccinering är i full gång och samtidigt så blir personer sjuka hit och dit och många har börjat med att lägga undan covid! och lever som om allt vore normalt och som vanligt igen. Men frågan är blir allt som vanligt igen kommer vi kunna leva tätt in på och röra oss som vi gjort förut det är nog ingen som vet och känns som alla famlar i mörker om vad som kommer att ske med livet och världen 

Vårens bakslag ja de är välbekanta men alltid lika förvånade, förra veckan när jag körde mina tidningar i skogen så då dammade det och när jag vände så blev jag förblindad av mitt eget damm, Sedan blev det snökaos och snöstorm så vädret det upphör aldrig att förvåna men samtidigt är vi bara i mitten av mars så det är ju fortfarande vinter månad så kanske jag är för ivrig att komma ini våren och vårkänslor! och den ständigt återkommande vår allergin så nysande och rinnande ögon men det kan man stå ut med när det blir varmare och ljusare.

Denna morgon var det frostigt och kallt och vackert när jag närmade mig Hjälmare kanal och det var underbara foto motiv! då önska man att kameran är med och inte är ute på arbetsuppdrag men är bara att åka vidare genom härlig morgonsol och dimma och fotografera och föreviga med ögonen för vi har väl en inbyggd kamera i hjärna med minne.

Idag gör min Maria sin sista dag i skolan efter lång försening pga av covid 19 men nu kan hon titulera sig frisör och jag hoppas hon kommer att ha nytta av den utbildningen, är nu bara att vänta och se när det kan bli någon resa till Sverige för henne det börjar bli väldigt lång tid sedan vi träffade i verkligheten, Det är sannerligen tur att cybervärlden är så fylld med möjligheter att kunna hålla kontakten även om man är på olika sidor av jorden.

På torsdag ska jag ta den årliga turen till Tysslingen och se om det har anlänt några svanar och andra fåglar det brukar vara ett säkert vårtecken och alltid trevligt att ha lite fotografiska turer speciellt nu när det är stiltje på det mesta börjar bli väldigt rastlöst i en kropp som alltid varit van vid ha en fullbokad agenda 

Önskar er alla en god kväll ta hand om er och som alltid håll er friska och håll ut det sista som överger oss är hoppet 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar